Lap Power Holding AB tillsätter ny styrelse

Lap Power Holding AB tillsätter ny styrelse Vid en extra bolagsstämma i dag tillsattes en ny styrelse för Lap Power Holding AB. Den nya styrelsen består av ordförande Håkan Ramsin och Anders Lindqvist från IT-Provider, Olle Söderberg från Hall & Cederquist/Y & R, Jessica Staël von Holstein från Cell Network samt Nicolas Persson, VD och koncernchef för Lap Power Holding AB. Den nya styrelsens uppdrag är att vidareutveckla holdingbolagets nya strategi e-power. Denna kommer att presenteras inom en månad. Parallellt med detta fortskrider rekonstruktionen av det helägda dotterbolaget Lap Power i samarbete med Ackordcentralen. - Den nya styrelsen tillför betydande kunskap och erfarenhet vilket är mycket värdefullt för vår nya strategi. Jag ser med tillförsikt på framtiden, säger Nicolas Persson. IT-Providers innehav i Lap Power Holding AB utgör 36,4 procent av rösterna och 14,9 procent av kapitalet. För ytterligare information vänligen kontakta: Håkan Ramsin, tel. 070 590 16 20 Nicolas Persson, tel. 070 580 99 20 Bakgrundsbeskrivning av styrelsemedlemmarna Anders Lindqvist, Anders bakgrund är IT baserad affärsutveckling och startups för etablerade företag. Anders har bland annat startat Telia Electronic Commerce AB och Senator AB. 1996 lanserade han SEB's internetbank och blev 1997 vald till "Årets Finansiella Entreprenör". Nicolas Persson, var med och startade Lap Power och har arbetat i företaget sedan 1991. Håkan Ramsin, har sin huvudsakliga bakgrund i mediabranschen där han under flera år ingick i Bonniers ledning. Håkan har under den senaste tiden varit aktivt involverad i ett flertal framgångsrika startups inom internetområdet, däribland som VD för Letsbuyit.com Jessica Staël von Holstein, har en gedigen bakgrund i internetbranschen, bland annat som chef för Icon Medialab Spain. För närvarande är Jessica, som vice VD, ansvarig för Cell Networks internationella expansion. Jessica har dessutom innehaft ett flertal chefspositioner inom EF. Box 90221 ¤ SE-120 23 Stockholm, Visiting address: Sveavägen 118 Tel: +46 8 462 81 00 ¤ Fax: +46 8 462 82 81 Säte: Stockholm ¤ Org. nr: 556280-6686 Olle Söderberg, har arbetat inom marknadsföringsområdet sedan början av 70-talet. Olle har bland annat varit marknadschef på Volvo PV och SEB/Trygg Hansa. Nu är Olle VD för Hall & Cederquist/Young & Rubicam. Box 90221 ¤ SE-120 23 Stockholm, Visiting address: Sveavägen 118 Tel: +46 8 462 81 00 ¤ Fax: +46 8 462 82 81 Säte: Stockholm ¤ Org. nr: 556280-6686 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/14/20000214BIT00740/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/02/14/20000214BIT00740/bit0002.pdf