Nyemissionen i Lappland Guldprospektering AB (publ) övertecknad

Report this content

Lappland Guldprospektering AB:s riktade nyemission om 20 MSEK tecknades till drygt 105 procent.

”En fulltecknad emission i en tid där kapitalresning överlag blivit allt tuffare vittnar om ett starkt intresse för oss och vår sektor när vi nu tar klivet in på börsen. Vi tror på guld som tillgång och att utvecklingen av vår portfölj av guldprojekt i norra Sverige kommer kunna skapa omfattande värden för våra aktieägare framledes” kommenterar bolagets VD Karl-Åke Johansson.

Leverans av aktier förväntas ske under vecka 41 och första handelsdag på Spotlight Stock Market är preliminärt beslutad till den 11 oktober.

För ytterligare information kontakta:

Karl-Åke Johansson, VD, Lappland Guldprospektering AB (publ)

Mobnr: +46 70 625 22 57

e-post: karl-ake.johansson@lapplandguld.se

Om bolaget:

Lappland Guldprospektering AB är ett svenskt guldprospekteringsbolag med verksamhet i norra Sverige. Bolagets aktie kommer börja handlas på Spotlight Stock Market i Stockholm under oktober 2024. Lappland Guldprospekterings huvudprojekt är Stortjärnhobben i södra Lappland vilket beviljats en bearbetningskoncession. Utöver bolagets bearbetningskoncession har koncernen en portfölj av undersökningstillstånd med betydande guldpotential. Mer information finns på bolagets hemsida www.lapplandguld.se