Första Angry Birds parken har öppnat

Report this content

Nu har världens första aktivitetspark med Angry Birds-tema öppnat i Särkänniemi i Tammerfors, Finland. Den färgglada parken bjuder på en lekmiljö med tema från det populära mobilspelet Angry Birds som nyligen nådde 100 miljoner nedladdningar.

Det som började som ett app för sju kronor i mobiltelefonen har vuxit till något större. Angry Birds parken i Tammerfors är den första i raden av flera temaparker som den finska speltillverkaren Rovio planerar tillsammans lekplats och parkmöbeltillverkaren Lappset Group, också från Finland. Näst på tur står Angry Birds parken i Nottingham, England.

– Intresset för lekutrustning med Angry Birds tema är stort även i Sverige men hittills har vi mest sålt enstaka produkter och parkmöbler. Det vore såklart fantastiskt roligt att få bygga en aktivitetspark liknade den i Tammerfors här i Sverige, säger Katja Skånér, marknadschef på Lappset Sweden, som säljer och marknadsför Angry Birds lekutrustning i Sverige.

Spelkaraktärerna i Angry Birds föddes i Finland men är numera världsberömda. Spelet lockar personer i alla åldrar och tanken är att temaparken Särkänniemi ska bli en mötesplats för hela familjen med aktiviteter för både barn och vuxna.

Ladda ner bilder på temalekplatsen Särkänniemi:

Mer information om Särkänniemi:

www.Sarkanniemi.fi

Mer information om Lappsets Angry Birds aktivitetsparker:
www.lappset.com

För mer information, vänligen kontakta Katja Skånér, marknadschef på Lappset

katja.skaner@lappset.com 076-795 59 00

Om Lappset

Lappset Group är en av världens ledande tillverkare av lekplats- och parkutrustning. I produktutbudet finns aktivitetsutrustning för såväl barn som vuxna och seniorer. Lappsets lekplatser, utegym, seniorgym och parkourprodukter skapar glädje för miljoner människor i fler än 40 länder. Tillverkningen av parkutrustningen sker i Enköping, där även Lappset Swedens har sitt kontor. Moderbolaget Lappset Group ligger i Rovaniemi, vid polcirkeln i Finland. Läs mer på www.lappset.se

Taggar: