Martin Lidberg i fitnesskampanj för Lappset

Report this content

I dagarna startar Lappsets kampanj för utomhusträning med fitnessgurun Martin Lidberg. Kampanjen innefattar ett tävlingsmoment samt annonsering på Facebook. Genom att ladda upp en bild på utomhusträning via en app på Lappsets Facebooksida eller tagga bilden med #Lappsetfitness på Instagram kan deltagare vinna PT-tid med Martin Lidberg i något av Lappsets fitnessgym.

– Kombinationen frisk luft och motion är oslagbar! Att Lappset nu även möjliggör fitness- och crossfitträning utomhus är fantastiskt. Det är roligt att det redan nu finns många offentliga utegym runt om i landet. Idén med att skapa träningsmöjligheter som är tillgängliga och gratis för alla är något vi bör ta till vara på, och träna mer, säger Martin Lidberg.

Idé och teknisk plattform för kampanjen är gjort av den Uppsalabaserade digitala kommunikationsbyrån Salgado. Kampanjen syftar till att skapa intresse för utomhusträning i allmänhet och Lappsets fitnessgym i synnerhet, samt driva fler besökare till Lappset på Facebook.

- Det här är ett nytt sätt för oss att marknadsföra utomhusträning. Vi har fått fint gensavar på kampanjen de första dagarna den varit igång. Martin Lidberg är ett riktigt träningsproffs som dessutom gillar våra anläggningar, så det samarbetet är helt rätt, säger Katja Skånér Marknadschef på Lappset.

Bilder från kampanjen: Lappset_Martin_Lidberg

Katja Skånér, Marknadschef Lappset Sweden

katja.skaner@lappset.com

Lappset Group är en av världens ledande tillverkare av lekplats-park och träningsutrustning. I produktutbudet  finns aktivitetsutrustning för såväl barn som vuxna och äldre. Våra lekplatser, utegym, seniorgym och parkrprodukter skapar glädje för miljoner människor i fler än 40 länder. Tillverkningen av parkutrustning sker i Enköping, där även Lappset Swedens har sitt kontor. Moderbolaget Lappset Group ligger i Rovaniemi, vid polcirkeln i Finland. Läs mer på www.lappset.se