Annorlunda Luciatåg intar Stora torget

På Realgymnasiet i Borås kan man bland annat plugga Hund och Djurvård. Det kommer att synas i det något ovanliga luciatåg som startar vid Realgymnasiet och som via Österlånggatan skrider genom Borås och anländer till Stora torget kl 15.30 imorgon, den 13:e dec.

I tåget deltar förutom ett fyrtiotal elever också ett tiotal hundar. På torget bjuder man sedan på hunduppvisning, servering av glögg och andra roligheter fram till kl 16.00.

– Det här är ett kul sätt att visa upp oss och våra utbildningar säger Carina Ljung, som är nytillträdd rektor för Realgymnasiet. Och även ett sätt för våra hundar att få glittra lite extra på lucia. Idén kommer från våra elever som tycker det är kul att göra något tillsammans oberoende av årskurs.

För mera information kontakta:

Carina Ljung, rektor Realgymnasiet Borås, tel. 0735-45 43 78

Ytterligare information om Realgymnasiet och våra utbildningar finns på www.realgymnasiet.se och www.larande.se

Lärande i Sverige AB driver Realgymnasiet på 14 orter i Sverige. Vi finns mitt i city och samarbetar mycket nära med branschen. På så vis skapar vi utbildningar som håller en hög kvalitet och som ger eleverna värdefulla kontakter för framtiden. Vi lägger stor vikt vid att eleverna utvecklas både kunskapsmässigt och personligt. Realgymnasiet erbjuder naturbruksutbildningar inom Hästhållning, Hund, Djurvård, Djurpark och Natur- och äventyrsguide. Vi har även Hantverksprogrammet med utbildning till Hår- och Makeupstylist, Teknikprogrammet samt utbildning till IT-tekniker. Utbudet varierar på orterna.Förutom gymnasieverksamhet bedriver företaget också grundskoleverksamhet. Erlaskolan startade 2011 och idag finns med tre skolor på två orter i Sverige. Flera planeras inför 2013.