Jeanette Wilén är ny chef för Erlaskolan

Nu tillträder Jeanette Wilén sitt nya uppdrag som grundskolechef inom Lärande i Sverige AB. Ansvarsområdet omfattar Erlaskolan i sin helhet, både befintliga skolor och nyetableringar.
- Jag ser mycket fram emot att nu få ta över ansvaret för Erlaskolan och allt det viktiga utvecklingsarbete som bedrivs här.

Jeanette började sitt yrkesliv som lärare i matematik och no. Hon kommer närmast från Thorengruppen där hon arbetat sedan 2008, först som rektor och under de senaste två åren som affärsområdeschef för Thoren Business School, en gymnasieskola.
- Mina tidigare erfarenheter har på många sätt likheter med det arbete som bedrivs inom Lärande i Sverige AB. Det handlar om att finna nya vägar och ständigt ifrågasätta för att nå ännu bättre resultat.

För Jeanette är friskolebranschen ett självklart val – här hör hon hemma.
- Som person är jag nyfiken, effektiv och vill alltid mer. Jag kommer från en mycket kompetent organisation, även det en friskola, och mina erfarenheter därifrån sätter jag stort värde på. Inom Lärande och Erlaskolan kommer jag nu att ta nästa steg, med stort fokus på kvalitet och resultat och utveckling inför framtiden.

I och med att Jeanette Wilén tillträder lämnar Matthias Trygg, vd, sitt tillfälliga uppdrag som grundskolechef.
- Jag hälsar Jeanette varmt välkommen till oss inom Lärande. Jag är övertygad om att Jeanette kommer att kunna bidra på ett mycket positivt sätt till vår gemensamma satsning på att skapa mer och bättre skola, avslutar Matthias Trygg.