Karin Stål Lindwall är rektor för nya Erlaskolan i Falun

Erlaskolan i Falun öppnar i augusti och Karin Stål Lindwall från Svärdsjö kommer att leda den nya skolan.

– Det är med stor glädje och längtan jag ser fram emot att få träffa er alla och få öppna dörrarna till Erlaskolan i Falun i augusti, skriver Karin idag i ett mail till alla som står i kö till den nya skolan.

Under våren har arbetet med att rekrytera pedagoger till nya Erlaskolan i Falun pågått. Nu är det klart att Karin Stål Lindwall blir rektor för den nya skolan.
– Karin Stål Lindwall är en erfaren pedagog och ledare som värnar om trygghet, kreativitet och glädje. Karin blir ett värdefullt tillskott till vår växande organisation, säger Jeanette Wilén, grundskolechef.

Karin Stål Lindwall är född, uppvuxen och numera även fast boende i Svärdsjö utanför Falun. Hon tillträder nu sin tjänst som rektor för Erlaskolan, efter att intresset väcktes redan för ett år sedan.
– Jag kände starkt för Erlaskolan från första början. Allt från arbetssätt till den övergripande synen på lärande kändes helt rätt. Inom Erlaskolan har man ett tydligt fokus på förmågor och målet är att eleverna ska lyckas – inte bara under skoltiden, utan även i framtiden, berättar Karin.

Men det är också uppdraget, att få leda Erlaskolan, som lockat henne. Karin beskriver det som ”en dröm som blivit sann”.
– Jag kommer att starta en ny skola, där mitt uppdrag handlar om att se till att såväl elever som medarbetare kan vara trygga, trivas, utvecklas och nå sina mål. Alla ska vi tycka att det är roligt att komma till skolan, alla ska längta efter att lära sig mer. Skolmiljön ska sprudla av kreativitet och präglas av en stolthet som gör att vi alla känner att ”Erlaskolan är min skola”!

Vid Erlaskolans infoträff den 22 maj kommer Karin att presentera sig själv närmare. Rekryteringsarbetet av pedagoger och andra medarbetare är i slutfasen, och några av de nyanställda kommer också att vara på plats.
– Det är ett härligt gäng pedagoger som ser fram emot att få välkomna alla elever till Erlaskolan i augusti. Tillsammans med Karin kommer de att skapa en fantastisk skola, avslutar Jeanette Wilén.

För mera information kontakta

Jeanette Wilén
Grundskolechef Erlaskolan
jeanette.wilen@larande.se

Karin Stål Lindwall
Rektor Erlaskolan i Falun
karin.stal.lindvall@erlaskolan.se

Ytterligare information om Erlaskolan finns på www.erlaskolan.se och www.larande.se.
Vi finns också på www.twitter.com/erlaskolan och på www.facebook.com/erlaskolan
Du är även välkommen att besöka vårt pressrum på www.cisionwire.se/larande.

Erlaskolan är en del av Lärande i Sverige AB, ett av Sveriges snabbast växande företag och tillhör de största aktörerna inom friskolemarknaden. Vår mission är att ge så många barn och ungdomar som möjligt de bästa förutsättningarna att utvecklas och lyckas under skoltiden och i framtiden. 2003 startade vi vårt första gymnasium och idag finns Realgymnasiet på 13 orter i Sverige.  Vår första grundskola, Erlaskolan, startade vi i Norrköping 2011, och vi finns idag med två skolor i Norrköping och en i Katrineholm. I augusti 2014 startar vi Erlaskolan i Falun.