Lisa gör praktik hos Patrik Kittel

I januari reser artonåriga Lisa Brännström till Tyskland för att praktisera hos en av Sveriges främsta ryttare inom dressyr; Patrik Kittel.

- Mina förväntningar är såklart att jag ska få med mig en massa nya kunskaper och många nyttiga erfarenheter. Det finns alltid flera saker som skiljer olika stall åt. Dessutom får jag goda kontakter inför framtiden, vilket förstås är väldigt bra! säger Lisa.

Den nionde januari bär det alltså av till familjen Tecklenborgs gård i Nottuln, Westfalen där Patrik Kittel bor och verkar.

Lisa Brännström studerar tredje året på Realgymnasiets utbildning Häst i Uppsala. Det är tack vare ett stipendium via Internationella programkontoret hon får möjlighet att göra praktiken.

Fakta om

Namn: Lisa Brännström
Ålder: 18 år
Pluggar: Årskurs 3, Häst på Realgymnasiet i Uppsala
Praktikperiod: 13/1 – 2/2 2014

Läs mer här: http://bit.ly/1fiRnH2

Rebecka Ell
E-post: rebecka.ell@realgymnasiet.se
Mobil: 0766-47 20 75

Lärande i Sverige AB driver Realgymnasiet på 13 orter i Sverige. Vi samarbetar nära branschen och finns mitt i city. På så vis skapar vi utbildningar som håller en hög kvalitet och som ger eleverna värdefulla kontakter för framtiden. Vi lägger stor vikt vid att eleverna utvecklas både kunskapsmässigt och personligt. Realgymnasiet erbjuder utbildningar inom djur, turism, hantverk och digitalitet. Utbudet varierar på orterna. Förutom gymnasieverksamhet bedriver företaget också grundskolan Erlaskolan.