Lotta Björe åter till Realgymnasiet för ny clinic

Tisdag den 5 mars klockan 9.00 – 12.00 kommer Lotta Björe – A-tränare och coach för ponny- och juniorlandslaget i hoppning samt expertkommentator i SVT – åter att hålla en clinic där hon tränar och coachar elever som går hästutbildningen på Realgymnasiet i Västerås. Clinicen arrangeras av Realgymnasiet och hålls i Surahammars Ryttarförening. Hästintresserade ungdomar hälsas varmt välkomna som publik.

Lotta Björe har en diger bakgrund från landslaget i hoppning där hon vunnit flera SM-medaljer och tävlat i världscupen. Hon har tidigare även arbetat som huvudlärare i hoppning på Ridskolan Strömsholm.

– För att hålla en hög standard på våra utbildningar samarbetar vi på Realgymnasiet med de branscher där våra elever ska ut och jobba efter gymnasiet. Vi har bland annat knutit till oss flera av hästsveriges mest meriterade elitryttare och tränare som coacher för våra elever.  De kompletterar våra duktiga ridlärare och delar med sig av sin breda erfarenhet och det inspirerar och sporrar våra elever berättar Annica Avelin, rektor på Realgymnasiet i Västerås.

Du som journalist är varmt välkommen!

Tisdagen 5 mars, klockan 9.00 – 12.00
Surahammars Ryttarförening, Nybyggsvägen 1, Surahammar

Annica Avelin, rektor Realgymnasiet Västerås, tel. 0766-47 20 62 alt. 021-448 99 01

Helena Lindholm, administratör Realgymnasiet Västerås, tel. 021-448 99 07

Ytterligare information om Realgymnasiet och våra utbildningar finns på www.realgymnasiet.se och www.larande.se.

Vi finns också på facebook, på instagram och på twitter. Du är även välkommen att besöka vårt pressrum.

Lärande i Sverige AB driver Realgymnasiet på 14 orter i Sverige. Vi samarbetar mycket nära med branschen och finns mitt i city. På så vis skapar vi utbildningar som håller en hög kvalitet och som ger eleverna värdefulla kontakter för framtiden. Vi lägger stor vikt vid att eleverna utvecklas både kunskapsmässigt och personligt. Realgymnasiet erbjuder NB-programmen: Hästhållning (ridning, trav och islandshäst), Hund, Djurvård, Djurpark och Äventyrsturism. Vi har även HV-programmet med utbildning till Hår- och Makeupstylist, Teknikprogrammet samt utbildning till IT-tekniker. Utbudet varierar på orterna. Förutom gymnasieverksamhet bedriver företaget också grundskoleverksamhet. Erlaskolan startade 2011 och finns idag med tre skolor på två orter i Sverige. Flera lanseras under 2013.