Rättvis modeshow visar miljövänliga kläder

Second hand har aldrig varit så hett som nu. Den som vill vara både trendig och miljömedveten får veta hur under Fair fashion show där Realgymnasiets stylistelever medverkar.

Under Fair fashion show på Konstmuseet får besökarna tips och inspiration i hur de enkelt och billigt kan variera sin garderob. Då visar nämligen bland annat elever från Realgymnasiets utbildning Hår- och makeupstylist i Västerås upp hur en mix av gamla och nya plagg skapar unika och trendiga klädstilar.

Insläppet börjar klockan 18.00. Under kvällen blir det modeshow och efteråt kan den som vill köpa kläderna som visats upp. Man kan även få sina naglar lackade av stylisteleverna från Realgymnasiet.

Bakom den rättvisa modeshowen står Studentkollen. Förutom Realgymnasiet medverkar även bland andra Stadsmissionen, Röda korset och Gina tricot.

Mer information finns på Studentkollens Facebook: bit.ly/fairshow

Ann-Sofie Paulsson
E-post: ann-sofie.paulsson@realgymnasiet.se

Lärande i Sverige AB driver Realgymnasiet på 14 orter i Sverige. Vi samarbetar nära branschen och finns mitt i city. På så vis skapar vi utbildningar som håller en hög kvalitet och som ger eleverna värdefulla kontakter för framtiden. Vi lägger stor vikt vid att eleverna utvecklas både kunskapsmässigt och personligt. Realgymnasiet erbjuder naturbruksprogrammen Hästhållning - ridning, trav och islandshäst, Hund, Djurvård, Djurpark och Äventyrsturism. Vi har även hantverksprogrammet med utbildning till Hår- och makeupstylist, Teknikprogrammet samt utbildning till IT-tekniker. Utbudet varierar på orterna. Förutom gymnasieverksamhet bedriver företaget också grundskoleverksamhet. Erlaskolan startade 2011 och finns idag med tre skolor på två orter i Sverige.