Stiltips och hundspex på olika håll idag

Idag bjuds det på en härlig mix av stil och djur när elever från Realgymnasiet håller till på Gränby centrum och visar upp sig på stan.

Alla som vill kan idag komma förbi och få sina naglar lackade, en makeup lagd eller tips och råd kring hur man kan klä sig när elever från Realgymnasiets utbildning Hår- och makeupstylist står på Gränby centrum.

Ungefär samtidigt visar även elever från skolans hundutbildning upp hundar på Forumtorget, när skolan för andra året i rad genomför Hundar på torget. Där bjuds det på olika cirkusnummer, hundrasparad och modevisning med hundkläder. Dessutom blir det ponnyridning för de som vill.

Stylisteleverna finns på plats mellan klockan 11 – 16 och hunduppvisningarna med ponnyridning pågår mellan klockan 12 – 15.

Kontaktperson, stylist:

Rebecka Ell
rebecka.ell@realgymnasiet.se
Mobil: 0766-47 20 75

Kontaktperson, hund:

Louise (Lollo) Hernander
louise.hernander@realgymnasiet.se
Mobil: 0766-27 40 54

Lärande i Sverige AB driver Realgymnasiet på 14 orter i Sverige. Vi samarbetar nära branschen och finns mitt i city. På så vis skapar vi utbildningar som håller en hög kvalitet och som ger eleverna värdefulla kontakter för framtiden. Vi lägger stor vikt vid att eleverna utvecklas både kunskapsmässigt och personligt. Realgymnasiet erbjuder naturbruksprogrammen Hästhållning - ridning, trav och islandshäst, Hund, Djurvård, Djurpark och Äventyrsturism. Vi har även hantverksprogrammet med utbildning till Hår- och makeupstylist, Teknikprogrammet samt utbildning till IT-tekniker. Utbudet varierar på orterna. Förutom gymnasieverksamhet bedriver företaget också grundskoleverksamhet. Erlaskolan startade 2011 och finns idag med tre skolor på två orter i Sverige.