Facebookstöd för lärarnas sak nådde 10 000 undertecknare idag

Idag gick den cause som Lärarnas Riksförbund driver på Facebook över gränsen 10 000 undertecknare. - Vi hoppas att SKL tar intryck av det starka stödet för lärarnas krav i årets avtalsrörelse. Ett stöd som också syns på ledarsidor, bloggar och platser där människors åsikter möts och kommuniceras, säger Lärarnas Riksförbunds ordförande Metta Fjelkner.

Sedan några veckor driver Lärarnas Riksförbund en kampanj om lärarnas arbetstid under den pågående avtalsrörelsen. Kampanjen går under namnet ”Mer än tre minuter för varje elev”. Som en del av kampanjen har vi uppmanat allmänheten att skriva på ett upprop på Facebook, för att protestera mot SKL:s förslag att skära ner på förtroendearbetstiden. Sedan starten den 11 mars har uppropet haft en lavinartad utveckling, vilket visar att det finns en stark opinion mot den linje SKL driver. Idag den 9 april, passerade alltså uppropet 10 000 underskrifter. Och antalet underskrifter fortsätter att öka. Besök gärna sidan för vårt upprop, www.lr.se/facebook/treminuter, och ta del av alla kommentarer som allmänheten och lärare skrivit.