Fler och fler läser nya Skolvärlden

För andra mätningen i rad ökar Lärarnas Riksförbunds tidning Skolvärlden stort i räckvidd. På ett år har antalet läsare växt från 101 000 till 124 000. Det är en ökning på 23 procent. Det visar en ny undersökning från Orvesto som publiceras idag. Lars Hallenberg är kanslichef på Lärarnas Riksförbund och ser den ihållande positiva trenden som ett bevis på att de stora förändringar tidningen genomgick 2010 var helt rätt.

-        Det är mycket glädjande besked för oss att Skolvärlden blir mer och mer populär. Vi gjorde om tidningen helt 2010 och det har läsarna uppskattat. Vi ökar hela tiden, men är inte nöjda. Vi försöker ständigt hitta nya vinklar för att spegla dagens skolsverige. Det finns mycket att berätta om, inte minst när det gäller utmaningarna med själva läraryrket. Det viktigaste för oss är att lärarna själva tycker om tidningen, och av allt att döma gör de det, säger Lars Hallenberg.

Lars Hallenberg, kanslichef Lärarnas Riksförbund, 070-262 27 38
Frida Ekberg, tf presschef Lärarnas Riksförbund, 070-273 15 55

Lärarnas Riksförbund – det akademiska förbundet för behöriga lärare och studie- och yrkesvägledare. Med våra 85 000 medlemmar är vi ett av de största förbunden inom Saco.
Lärarnas Riksförbund organiserar främst lärare i ungdomsskolan och vuxenutbildning. Vi organiserar även majoriteten av landets studie- och yrkesvägledare. Tyngdpunkten finns i gymnasiet och högstadiet där huvudelen av lärarna är medlemmar i Lärarnas Riksförbund.