Pressinbjudan: Debatt-SM om skolan

Åtta debattörer. En jury. En enväldig publik. En pokal som överlämnas av riksdagens talman. Till vinnaren. Idag onsdag 4 juli avgörs Debatt-SM om skolan.

Idag, onsdag 4 juli, avgörs Debatt-SM - en rapp och spännande debattävling om skolan, där riksdagens talman Per Westerberg efter jurykommentarer och publikröstningar korar årets bästa skolpolitiska debattör.

Erik Blix leder tävlingen, som arrangeras av Lärarnas Riksförbund. I juryn sitter Natanael Derwinger, programledare UR; Jan Larsson, f d statssekreterare och presschef på Statsrådsberedningen och seniorkonsult på McKinsey; Eva Buskas, nyhetschef Gotlands Allehanda; samt Martin Borgs, dokumentärfilmare och mångårigt PR-proffs och debattör.

Debattörer:
Emil Källström (C)
Gabriel Wikström (SSU)
Caroline Szyber (KD)
Maria Ferm (MP)
Hanif Bali (M)
Rossana Dinamarca (V)
Markus Uvell, Timbro
Samir El-Sabini, Sveriges Elevkårer

Tid: onsdag 4 juli kl16-17.30

Plats: Wisby Strand Congress & Event, Donnersgatan/Strandvägen, Visby

Zoran Alagic, presschef Lärarnas Riksförbund,
zoran.alagic@lr.se, 070-262 27 00.

Lärarnas Riksförbund – det akademiska förbundet för behöriga lärare och studie- och yrkesvägledare. Med snart 90 000 medlemmar är vi ett av de största förbunden inom Saco. Lärarnas Riksförbund organiserar främst lärare i ungdomsskolan och vuxenutbildningen. Vi organiserar även majoriteten av landets studie- och yrkesvägledare. Tyngdpunkten finns i gymnasiet och högstadiet där de flesta lärare är medlemmar i Lärarnas Riksförbund.