Slutbud till lärarna väntas på tisdag

Medlarna inom det kommunala avtalsområdet har meddelat att de kommer att lämna ett slutbud till parterna under tisdagen nästa vecka. Parterna ska svara på budet på onsdag kväll.

Medlarna för ett nytt avtal på den kommunala sektorn, Christina Rogestam och Jan Björkman, har i dag meddelat att de kommer att lämna ett slutbud - en så kallad slutlig hemställan - till Lärarnas Samverkansråd och SKL någon gång under tisdagen den 25 september.

Parterna ska sedan avge svar på hemställan onsdagen den 26 september klockan 20.00.

Med anledning av det kommande slutbudet kommer Lärarnas Riksförbund att hålla ett extra förbundsråd onsdagen den 26 september.

Zoran Alagic, presschef Lärarnas Riksförbund,
zoran.alagic@lr.se, 070-262 27 00.

Lärarnas Riksförbund – det akademiska förbundet för behöriga lärare och studie- och yrkesvägledare. Med snart 90 000 medlemmar är vi ett av de största förbunden inom Saco. Lärarnas Riksförbund organiserar främst lärare i ungdomsskolan och vuxenutbildningen. Vi organiserar även majoriteten av landets studie- och yrkesvägledare. Tyngdpunkten finns i gymnasiet och högstadiet där de flesta lärare är medlemmar i Lärarnas Riksförbund.