Premiär av Larmtjänstpodden

Idag publicerade Larmtjänst första avsnittet av Larmtjänstpodden. Podden tar upp aktuella teman inom brott och brottsbekämpning. Första avsnittet ger en inblick i Larmtjänsts verksamhet.

Idag är det premiär för Larmtjänsts poddradio Larmtjänstspodden. I podden kommer Larmtjänst ta upp aktuella teman inom brott och brottsbekämpning.

- Vi har märkt att det finns ett intresse från allmänheten av de frågor som vi är verksamma inom och vill bjuda in dem till samtalet, säger Åsa Sönnerby, kommunikatör på Larmtjänst.

I Larmtjänstpodden kommer man diskutera stölder av bilar, traktorer, reservdelar samt lyfta ämnen som försäkringsbedrägerier, vardagsbrott och organiserad brottslighet. I första avsnittet möter ni Larmtjänsts vd Mats Galvenius för att ge en ökad förståelse om Larmtjänsts verksamhet.

Avsnitten kommer vara mellan 20 -30 minuter långa och i varje avsnitt möter vi experter inom försäkringsbranschen och brottsbekämpande myndigheter. Avsnitten kommer finnas tillgängliga på larmtjanstpodden.wordpress.com och Soundcloud. Det kommer även gå att prenumerera på Itunes.

Lyssna på första avsnittet av Larmtjänstpodden här >>>

Larmtjänstpodden på wordpress >>>

Åsa Sönnerby
asa.sonnerby@larmtjanst.se

Larmtjänst är en branschorganisation för de svenska sakförsäkringsbolagen med syftet att bekämpa försäkringsrelaterad brottslighet och återfinna stulen försäkrad egendom. Larmtjänst bedriver en kontaktskapande verksamhet och utgör försäkringsbolagens kontaktorgan mot myndigheter och andra branschorgan, både nationellt som internationellt. Godsåterfinnande är en viktig del av verksamheten och Larmtjänst arbetar med att söka, identifiera och återfinna misstänkte stöldgods.