Indutrade förvärvar ytterligare bolag inom medicinteknik

Report this content

8 oktober 2013 - Lars Weibull AB rådgivare vid försäljning av Limhamnsbaserade Medexa Diagnostisk Service AB.

Indutrade har tecknat avtal om förvärv av samtliga aktier i Medexa Diagnostisk Service AB med en årsomsättning om cirka 25 mkr. Medexa är verksamt inom högteknologisk sjukvård med fokus på förlossningsvård och ultraljud. Kunder är huvudsakligen landsting och privata kliniker.

Tillträde sker idag, 2013-10-08, och bolaget kommer att ingå i Indutrades affärsområde Industrial Components. Förvärvet bedöms ha en marginell positiv påverkan på Indutrades resultat per aktie. Sedan 2008 har Indutrades segment inom medicinteknik utvecklats från en årsomsättning på cirka 60 mkr till cirka 400 mkr.

Lars Weibull AB var säljarnas rådgivare och om ni önskar höra mer om försäljningen får ni gärna kontakta VD och Projektledare Tobias Lundin direkt på 040-732 94 eller tobias.lundin@weibull.se. Anders Steen, Moll Wendén Advokatbyrå har ingått i teamet för att hantera legala frågor.