Lindsténs Elektriska AB förvärvar 100% av aktierna i Jelmo El AB

Report this content

30 maj 2013 - Lars Weibull AB rådgivare vid försäljning av Landskronabaserade elinstallationsföretaget Jelmo El AB

Jelmo El AB grundades 1984 och har idag 23 anställda, bolaget arbetar primärt med elinstallationer i entreprenadform, från projektering till service. Verksamheten utgår från kontoret i Landskrona. Med bred kompetens erbjuder företaget tjänster inom industri, automation samt elinstallationer.

Lindsténs Elektriska AB är ett familjeägt elinstallationsföretag grundat 1965. Företaget har sitt säte i Tomelilla på Österlen. Verksamhet bedrivs inom både installation och butik. Med drygt 100 anställda är företaget marknadsledande inom elbranschen i sydöstra Skåne. Tjänster från konsultation till komplett elinstallation erbjuds till samtliga kundsegment; kommun, företag, lantbruk, industri och privatpersoner.

Förvärvet medför en stor utvecklingspotential för båda företagen. Med stort fokus på tekniskt kunnande inom såväl avancerade automationsprojekt som effektiva entreprenader över ett fördubblat geografiskt område kommer kunder och samarbetspartner att märka en stor förändring. Med hög kompetens, tillgänglighet och en lojalitet skapas mervärde tillsammans med kunder.

”Lika värderingar och verksamhetsportfölj gör köpet av Jelmo El AB till ett perfekt led i vår strategi mot geografisk tillväxt med fokus på kvalitet och hög kompetens”, säger Johnny Petré, VD Lindsténs Elektriska AB.

Båda parter har agerat mycket affärsmässigt och pragmatiskt genom hela processen. De har förstått vikten av att inte förbruka förtroende genom för stort detaljfokus och de har tydligt koncentrerat sig på slutmålet.” säger Lars Weibull som varit ansvarig projektledare från Lars Weibull AB.

Lars Weibull AB var säljarnas rådgivare och om ni önskar höra mer om försäljningen får ni gärna kontakta Lars Weibull direkt på 040-732 95 eller lars.weibull@weibull.se. Anders Steen, Moll Wendén Advokatbyrå har ingått i teamet för att hantera legala frågor.

Citat

Johnny Petré, VD Lindsténs Elektriska AB