Wingefors Invest investerar i Arkivera Sverige AB/Lagerkompaniet.se

Report this content

Wingefors Invest investerar i Arkivera Sverige AB/Lagerkompaniet.se. Förvärvet är ett steg i ledet att utveckla bolaget till att bli marknadsledande inom arkivering och lagerhantering.

Arkivera Sverige AB erbjuder kundanpassade lösningar för arkivering. Oavsett bransch, företagsstorlek eller typ av information kan Arkivera Sverige AB effektivisera kundens arkivhantering.

– Genom Arkivera Sveriges tjänster kan kunden sänka sina kostnader, samtidigt som kunden kan frigör yta och spara tid, säger Tobias Karlsson, VD på Arkivera Sverige AB.

– För Wingefors Invest är detta en strategisk investering. Vi har ett stort behov bland egenägda bolag. Men vi ser framför allt ett växande behov av dessa tjänster hos andra företag, organisationer och myndigheter, oavsett bransch eller storlek, säger Lars Wingefors, Styrelseordförande på Wingefors Invest.

Lagerkompaniet.se – smarta och kostnadseffektiva lagerlösningar
I och med investeringen påbörjas arbetet med att bli marknadsledande inom arkivering. Ytterligare ett steg i ledet att utveckla bolaget görs genom lanseringen av Lagerkompaniet.se, som erbjuder flexibla och kostnadseffektiva tjänster inom lagerhållning, logistik och återvinning till både små och stora företag.

– Många företag förvarar olika typer av gods och lagervaror i dyra lagerlokaler och utmanas även vanligen av platsbrist. Genom Lagerkompaniets rikstäckande tjänster kan kostnaderna sänkas, samtidigt som kunden slipper hanteringsarbetet, säger Tobias Karlsson.

– Vi gläds av att ha Wingefors Invest med på vår resa. Deras kontaktnät och styrelsearbete kommer bidra till att utveckla bolaget till att bli ledande inom arkivering och lagerhantering. Genom förvärvet kommer resan att bli tryggare, avslutar Tobias Karlsson.

För mer information:

Lars Wingefors
Styrelseordförande Wingefors Invest
lawi@gameoutlet.se
Tfn 070 – 847 19 78

Tobias Karlsson
VD Arkivera Sverige AB
tobias.karlsson@arkivera.com
Tfn 070 – 662 34 40

Om Wingefors Invest
Karlstadbaserade Wingefors Invest är ett privatägt investmentbolag. Bolagets grundare och ägare är Lars Wingefors. Vi har sedan starten 2009 investerat i företag med inriktning mot handel och tjänster, och har en portfölj bestående av både företag vi startat själva och företag vi investerat i under senare skeden. Läs mer på wingeforsinvest.se.

Taggar: