• Latvian Forest/

Komplettering - Latvian Forest Company AB (publ.) undertecknar villkorat köpeavtal avseende köpet av samtliga aktier av Latfolde AB

Komplettering rörande villkorat köpeavtal: Avtalet är villkorat av att köpet finansieras med likvida medel. Bolaget utvärderar för närvarande olika finansieringslösningar.

Latvian Forest Company AB (publ.) har undertecknat köpeavtal med ägarna av Latfolde AB avseende köpet av samtliga aktier av Latfolde AB. Köpeskillingen beräknas preliminärt att uppgå till 2 050 000 Euro. LFC genom köpet kommer att förvärva ytterligare 961 hektar.

Köpet omfattar aktier i Latfolde AB. Latfolde AB är 100 % ägaren i det lettiska dotterbolaget Latfolde One SIA. Latfolde One SIA tillgångar består av sammanlagt 961 hektar. Av dessa är 706 skog och 149 hektar jordbruksmark samt 106 hektar annan mark. Det totala virkesförrådet uppskattas till ca. 105 000 kubikmeter. Många av de fastigheter som bolaget kommer att äga efter köpet gränsar eller ligger nära fastigheter som LFC redan äger.

Bolaget har säkrat köpet med förskottsdeposition motsvarande 307 500 EUR. Köpet skall slutföras senast den 30 oktober, 2020.

aleksandrs.tralmaks@latvianforest.se

Denna information är sådan information som Latvian Forest Company AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 18 september 2020 kl. 15.30 CET.

Om bolaget:

Latvian Forest Company AB (publ) är ett svenskt noterat bolag som förvärvar, säljer samt bedriver skogsbruk på fördelaktigt värderad skog i Lettland. De tre huvudsakliga grunderna för verksamheten är, förutom att skog är en eftertraktad realtillgång som växer av egen kraft;

• en förväntad ökning av prisnivåerna för lettiska skogs- och jordbruksfastigheter
  • att skapa värdeökning genom en aktiv skogsförvaltning
  • att skapa värdeökning genom att bygga upp en större fastighetsportfölj.