Latvian Forest Company AB har s ålt avverkningsrätt

Latvian Forest Company AB har sålt avverkningsrätt

Även om Corona-pandemin har påverkat virkesmarknad på ett negativt sätt ser företagets ledning ljusglimtar. Ett tecken på detta är att bolaget har lyckats att sälja 1731 m3 avverkningsrätt för 90000 EUR den 26 juni. Detta motsvarar 52 EUR per kubikmeter tall av primakvalitet och dimension. Tidigare hade bolaget planerat att avverka ca. 20000 m3 under 2020. I dagsläget fortfarande går det inte att göra en rimlig bedömning beträffande omfattning Corona-pandemin kommer att påverka världsekonomin och konsekvent företagets verksamheten och därmed bolagets resultat för 2020.

aleksandrs.tralmaks@latvianforest.se

Denna information är sådan information som Latvian Forest Company AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26 juni 2020.

Aleksandrs Tralmaks

aleksandrs.tralmaks@latvianforest.se

Latvian Forest Company AB (publ) förvärvar och förvaltar skogsfastigheter i Lettland.