Pressinbjudan: Nordens största gatukonstauktion

Report this content

Lauritz.com bjuder in till pressvisning den 12 maj på Slakthuset i samband med Nordens största graffiti- och gatukonstauktion. Det är en förhandsvisning av de runt 50 konstverken, värderade till över en miljon kronor, som ställs ut till auktion mellan den 12-26 maj. Mette Rode Sundstrøm, vd på Lauritz.com, medverkar vid pressvisningen och några av Sveriges mest kända gatukonstnärer.

Nätauktionsföretaget Lauritz.com arrangerar den hittills största auktionen av gatukonstverk, med verk från ett trettiotal graffiti- och gatukonstnärer från hela världen. Auktionen består av verk från tidigt 80-tal fram till idag och bildar tillsammans utställningen ”And Chaos Came”. All budgivning kommer att ske på Lauritz.com och utställningen äger rum i Lauritz.coms lokaler på Slakthusgatan 22. Vernissagen är på Slakthuset på torsdag kl. 18-20 och senare under kvällen kommer två av utställningsverken att målas direkt på plats av konstnärerna ”Kaos” och ”Lucky Thief”. Pengarna för dessa två verk går oavkortat till organisationen Friends och deras arbete mot mobbing.

Mette Rode Sundstrøm, vd på Lauritz.com, finns tillgänglig för intervjuer.
Gatukonstnärer som medverkar under pressvisningen: Dwane, Puppet, Gouge och Lucky Thief.

Tid: torsdag kl. 13-15
Plats: Slakthuset, Slakthusgatan 6, Stockholm
Anmälan:
sofia.sverige@lauritz.com

För mer information, kontakta:
Sofia Sunnerlöf, Marknadskoordinator, Lauritz.com Sverige

Om Lauritz.com
Lauritz.com är Nordens största auktionshus. Varje dag säljs över 1 500 föremål på www.lauritz.com, där det alltid finns mer än 7000 pågående auktioner inom konst, design, antikviteter och home luxury. Varje dag kan säljare lämna in varor och köpare gå på fysisk visning – nu i 17 Lauritz.com auktionshus i Sverige, Danmark och Tyskland. All budgivning sker online. Alla varor beskrivs, fotograferas och värderas objektivt av experter. Vi har över 750 000 registrerade kunder och över Varje vecka registreras över 550 000 besök på vår webbplats. Lauritz.coms omsättning 2010 var cirka SEK 830 miljoner.

Taggar: