Svenskar lanserar bostadsmarknad på Internet i Frankrike

Report this content

Svenskar lanserar bostadsmarknad på Internet i Frankrike Svenska Lazybee.com får nu fransmännen att söka och annonsera bostäder gratis på Internet. Med hjälp av Exportrådet har företaget den senaste veckan fått ett 50-tal parisbor att lägga ut sin bostadsannons på www.lazybee.com. Lazybee.com ska göra det enklare för folk att ändra sitt boende såväl lokalt som globalt, oavsett var man bor. Webbplatsen lanserades i januari i år och fram till nu har verksamheten koncentrerats till Stockholm, Göteborg, Öresundsregionen och London. - Vi har precis lagt ut en franskspråkig version av vår tjänst på Internet och är nu redo att ta oss an en av Europas just nu mest expansiva städer när det gäller användningen av Internet, säger Lazybee.coms VD Peter Cederholm. Exportrådets i Paris har fått i uppgift att se över den franska bostadsmarknaden, ordna möten med samarbetspartners såsom mäklare och franska portaler, samt hantera den telemarketingkampanj som ska se till att antalet bostadsannonser i Paris på webbplatsen snabbt når kritisk massa. - Svenska Internetföretag har ett mycket bra rykte i Paris, vilket gör att det är ganska lätt att hitta företag som är intresserade av att samarbeta med Lazybee.com, säger Magnus Härviden, ansvarig för Exportrådet i Paris. Att parisborna börjat förstå och använda Internet visar sig inte minst genom att vi redan efter någon vecka fått ca 50 parisbor att lägga ut sin bostadsannons på Lazybee.coms webbplats. Lazybee.com är väldens första globala marknadsplats som erbjuder allmänheten att söka och annonser bostäder gratis på Internet. Visionen är att bli Europas ledande infomediär när det gäller att sälja, köpa, byta, hyra eller hyra ut en bostad såväl lokalt i alla Europeiska storstäder som globalt. Sedan Lazybee.com lanserades i januari 2000 har 12 000 personer blivit medlemmar och tusentals bostäder annonserats ut i Sverige, London och Köpenhamn. För ytterligare information kontakta: Peter Cederholm, VD, tfn. 0708-828272, e-mail peter@lazybee.com Magnus Härviden, Exportrådet i Paris, tfn: +33 1 42 66 08 88 Besök gärna: www.lazybee.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/17/20000517BIT00350/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/17/20000517BIT00350/bit0002.pdf