Förslag till styrelse i Framfab AB

Framfabs nomineringskommitté, vilken består av Gunnar Ek, Sveriges Aktiesparares Riksförbund, Markus Winkler, styrelseordförande i Vermoegensverwaltungs-Gesellschaft Zürich och Sven Skarendahl, styrelseordförande i Framfab AB, lämnar följande förslag till val av styrelse på den ordinarie bolagsstämman torsdagen den 7 april på Clarion Hotel i Stockholm. Till styrelseledamöter föreslås omval av: Kaj Green Robert Gogel Ty Mattingly Sven Skarendahl (ordförande) Och nyval av: Katarina Bonde Steve Callaghan (vd och koncernchef) För information om Kaj, Robert, Ty, Sven och Steve, vänligen besök sektionen ”Styrelse och ledning” på www.framfab.se. Kort om Katarina Bonde: Katarina Bonde har en omfattande internationell erfarenhet från ledande positioner i såväl USA som i Europa. Katarina Bonde är vd för amerikanska Kubi LLC som utvecklar företags internationella verksamheter samt investerar i teknikbolag. Före Kubi var Katarina Bonde vd för UniSite Software Inc, ett företag verksamt inom mjukvara för webbhantering och trådlösa webblösningar som hon finansierade med riskkapital och avyttrade 2003. Som vice vd på amerikanska Captura Software Inc. byggde hon från 1997 upp företagets verksamhet i USA, Europa och Australien. Efter att hon bidragit i anskaffningen av över 100 miljoner dollar i kapital gick företaget samman med noterade Concur Technologies. Katarina Bonde har dessförinnan haft en rad positioner som vd eller vice vd, marknads- eller försäljningschef på företag såsom amerikanska Dun & Bradstreet Software, Timeline Software, svenska Programator Industri och Digital Equipment. Styrelseuppdrag omfattar företag och organisationer som Netreflector Inc., ExpensePath Inc., Seattle Opera, Seraph Capital, Center for Women and Democracy vid University of Washington, Sigvard och Marianne Bernadottes Konstnärsfond samt Svenska Handelskammaren i Washington DC. Katarina Bonde har en civilingenjörsexamen från KTH i Stockholm. För ytterligare information, vänligen kontakta: