LBI vinner silver vid European PMC Awards

Onlinekampanjen ”Chatman”, som den interaktiva byrån Lost Boys – LBIs holländska dotterbolag – tagit fram för telecomföretaget KPN, vann ett silver på PMC Awards. EACA PMC European Awards utser Europas bästa marknadsföringskampanjer.

Chatman är en fullständig knäppgök, alltid online i din mobil och redo att kommunicera. Det var det holländska telecomföretaget KPN som ville öka användandet av sin mobiltelfonbaserade browser ”i-mode” genom att erbjuda MSN Messenger med mobilen. För att marknadsföra tjänsten skapade Lost Boys kampanjen ”Hi Bla Bla” med knäppgöken Chatman i huvudrollen. Det resulterade i att över 700 000 personer la till honom som sin egen kommunkationskompis när han tog över msn.nl för en dag. Bekanta dig med Chatman själv på holländska sajten: www.chatman.tv Chatman som tidigare även vunnit guld vid Esprix Awards, en holländsk utmärkelse för bästa marknadsföring, blev den här gången nominerad i kategorin ”IT, Technology and Telecoms”. Kampanjerna bedömdes utifrån kriterierna: kreativitet vad gäller kommunikation och medieanvändande, innovativt tänkande, relevansen i erbjudandet i förhållande till marknadssituation/omständigheter samt kampanjresultat. Besök EACA PMC European Awards på: www.eaca.be/content.asp?content=pmc_awards_new