• LEAD/

Blocksworld: Ny testversion från en av Sveriges hetaste entreprenörer!

Report this content

Det framgångsrika LEAD-företaget Boldai, som idag blev uttagen av Internetworld till en av Sveriges hetaste entreprenörer, släpper en ny testversion av det efterlängtade app-spelet Blocksworld.
Boldai lanserade i somras en testversion av sin kreativa spelvärld Blocksworld på E3, The Electronic Entertainment Expo i Los Angeles - världens främsta mässa för dator- och videospel. Nu lanserar de en stor uppdaterad testversion med nya funktioner som terräng, racing-hjul och levande karaktärer.

- Gillar du LEGO kommer du att älska Blocksworld på din iPad, säger Tomas Ahlström en av grundarna till Boldai. Vår målsättning är att locka fram det kreativa hos våra användare på ett sätt som få spel gör idag. Att nu bli utvald till en av Sveriges hetaste entreprenörer av Internetworld gör oss oerhört stolta och är ett kvitto på att det finns ett intresse av mer kreativa appar.

Blocksworld lanseras i Norden redan i oktober 2012. Senare i december gör Boldai en global lansering. Besök www.blocksworld.com för att anmäla dig som beta-testare utan kostnad!

För ytterligare information kontakta:
Tomas Ahlström, medgrundare av Boldai, Tel 073-460 75 40

Boldai är en spinout från Linköpings Universitet som utvecklar produkter som stimulerar kreativitet och skapande. Boldai's första produkt Brain Builder förenklar spelutveckling i den populära spelmotorn Unity3D. Med Blocksworld vill företaget göra spelutveckling tillgängligt för alla. www.boldai.com

Boldai är ett LEAD-företag. LEAD är en företagsinkubator som stöttar utvecklingen av innovativa, unika och tillväxtorienterade bolag genom en strukturerad process och anpassad coachning. Verksamheten ägs av Linköpings Universitet och finansieras därutöver av Norrköpings respektive Linköpings kommun samt Innovationsbron. I dagsläget stöttar verksamheten 23 bolag. www.leadincubator.se

Taggar:

Gillar du LEGO kommer du att älska Blocksworld på din iPad
Tomas Ahlström, en av grundarna av Boldai