• LEAD/

VisualDreams lanserar nytt mobilspel för iOS och gör försäljningssiffror offentliga, i realtid!

Report this content

Efter deras stora framgångar med Slam Dunk Basketball (över 3 miljoner nedladdningar) har LEAD-företaget VisualDreams gjort det igen, och presenterar nu stolt ett nytt mobilspel, Linkies.

- Med Linkies lät vi vår grafiker få fria händer och satte inga gränser för hans kreativitet. Resultatet blev fantastiskt, säger Kristofer Boman VD på Visual Dreams.

Men lanseringen är inte allt. VisualDreams vill dela med sig av spelets resultat i realtid, till exempel: totalt antal nedladdningar, totalt tjänad inkomst, ranking på USA listor och mycket mer.

- Det här är något som aldrig gjorts tidigare, oftast är utvecklare mycket förtegen om försäljningssiffror, förklarar Kristofer Boman, VD. Vi tror dock starkt på öppenhet och vikten av kunskapsutbyte, och vi tror att genom att göra denna information offentlig för allmänheten kan vi hjälpa våra likasinnade indie utvecklare i framtiden. Dessutom vill vi dela med oss till våra fans en av de mest spännande dagarna i en utvecklares liv: lanseringsdagen!

Linkies är ett intensivt, kreativt, fysik baserat sk match 3 puzzler spel. Med hjälp av spelets touch gränssnitt kan du dra fingret över skärmen och rädda Linkies-figurerna från giftiga kuber som förintar deras färgsprakande värld.

Siffrorna kan följas från och med idag, på: www.linkies.se

För ytterligare information kontakta:
Kristofer Boman, VD Visual Dreams, Tel 0703 898786

För mer information:

Ladda ner spelet        http://itunes.apple.com/us/app/linkies/id532476985?ls=1&mt=8
Web                            http://linkies.se/
Facebook                   http://facebook.com/visualdreamz
Press kit                     http://www.visualdreams.se/press/Presskit-Linkies.zip
Trailer                         http://www.youtube.com/watch?v=NOc0ihJzq6w&hd=1

VisualDreams grundades 2010 och drivs av fyra personer i Norrköping. VisualDreams utvecklar spel för mobila plattformar och levererar till företag som Apple, Google, Samsung, LG och RIM. www.visualdreams.se

Visual Dreams är ett LEAD-bolag. LEAD är en företagsinkubator som stöttar utvecklingen av innovativa, unika och tillväxtorienterade bolag genom en strukturerad process och anpassad coachning. Verksamheten ägs av Linköpings Universitet och finansieras därutöver av Norrköpings respektive Linköpings kommun samt Innovationsbron. I dagsläget stöttar verksamheten 23 bolag.   www.leadincubator.se

Taggar: