Norsk marknadsförare av “forbrukslån” lanserar med ny design

Report this content

Den norska lånemarknadsföraren Forbrukslån.no har lanserat sin nya nätsida, efter en 6 månader lång utvecklingsperiod.

Med hjälp av sin nätsida, marknadsför de lån utan säkerhetskrav, som är avsedda för norska konsumenter (dessa kallas ofta ”forbrukslån”). Verksamheten utövar de som en tredje part. Detta betyder att de inte lånar ut pengar i första hand som en traditionell bank.

Med sin nya design, har företaget strävat efter en förenkling i nätportalens gränssnitt, vilket inkluderar lanseringen av ett nytt skuldkalkyleringsverktyg. Kalkylatorn består för närvarande av två parametrar: lånebelopp och lånetid. Den tillåter besökarna att uppskatta det månatliga avbetalningsbeloppet på sina konsumentlån.

Ett mera användarvänligt gränssnitt

“Det grundläggande målet med utvecklingen har varit att skapa en sida som är enkel att navigera runt på, och att även sidans struktur förenklas”, säger utvecklingschefen Anders J. Eriksson.

Som en del av projektet, har nya informationskällor implementerats runt hela sidan, vilket tillåter användarna att söka upp information som är skräddarsydd för deras behov.

Sidan har delats upp i tre lånekategorier:

1. Forbrukslån: Dessa är lån som inte kräver säkerhet på det sättet ett bolån eller billån gör. Forbrukslån har blivit ett populärt låneredskap i Norge, med banker som visar dubbelsiffrig tillväxt genom de senaste åren.

2. Återfinansiering: Den andra kategorin på sidan är lån som tillåter användaren att förena sina gamla skulder i ett nytt kreditpaket. Dessa lån kallas ofta för “refinansiering”, och mera information om dem kan hittas här: https://www.forbrukslån.no/refinansiering

3. Mikrolån: Mikrolån kräver inte underliggande säkerhet, och speglar på det viset ett mera traditionellt konsumentlån.

De två huvudsakliga skillnaderna mellan mikrolån och övriga konsumentlån är lånebeloppen, och vilka räntesatser bankerna kräver. Sådana lån består oftast av små lånebelopp med endast några månader återbetalningstid och höga räntesatser.

I fortsättningen

Forbrukslån.no har etablerat sig själv som en central aktör i konkurrensen för marknadsföringen av konsumentlån i Norge. Deras framtidsplaner inkluderar en utvidgning till både Sverige och Danmark, med inriktning på marknaden för så kallade blancolån och kviklån, som reflekterar den norska versionen av forbrukslån.

Etableringen i Sverige och Danmark kommer att kräva nya arbetstagare med de nödvändiga språkkunskaperna. Även att navigera genom lagstiftningen kommer att vara en utmaning, eftersom de skandinaviska länderna har olika regelverk angående marknadsföringen av konsumentlån och återfinansiering.

Taggar: