Lead generation bolaget Leadstar Media lanserar ny jämförelsesajt i Mexiko

Stockholmsbaserade affiliate bolaget Leadstar Media, aktiva inom iGaming, fortsätter sin expansion på andra sidan Atlanten med lanseringen av mexikanska sajten, Miscasasdeapuestas.com/mx. Mexiko är den fjärde marknaden för produkten Miscasasdeapuestas.com, tillsammans med Spanien, Colombia och Peru.

Jacob Ljunggren, Product Director på Leadstar Media

– Vi är mycket glada över att ha expanderat våra produkter till att inkludera Mexiko. Denna expansion är i linje med vår strategi att ha närvaro på stora spansktalande marknader över hela världen. Miscasasdeapuestas.com är en produkt som snabbt blivit ett populärt val för såväl colombianer som peruaner, och vi hoppas att den nya sajten är lika tilltalande för mexikanska spelare. Miscasasdeapuestas.com/mx har anpassat innehåll och information för mexikanska spelare inklusive de bästa bettingsidorna, kampanjer, betalningsmetoder och nyheter rörande reglering.

Leadstar Media är ett av de största affiliate bolagen inom sportsbetting med en portfölj bestående av sökmotoroptimerade sajter i över 20 olika geografiska områden.

– Att optimera sajter för sökmotorer och placera sig i toppen av sökresultaten tar tid, men i det här fallet har vi lanserat vår nya sajt på en redan etablerad domän vilket förkortar tiden jämfört med en helt ny domän. Detta ger oss en bra position redan från början och vi förväntar oss att se en positiv trend relativt snabbt, säger Ljunggren.

De senaste två åren har företaget expanderat till både Nord- och Sydamerika, marknader med betydande tillväxtpotential.

– Vi har haft stor framgång med våra produkter i Latinamerika och USA de senaste åren, och Mexiko är en naturlig nästa marknad för oss. Mexiko är den största spansktalande nationen i världen sett till befolkning och de har ett stort intresse för sport och betting. Det är en marknad med stor tillväxtpotential både lång- och kortsiktigt, säger Ljunggren

Leadstar Media AB driver hemsidor inom främst sports betting och sport på 20 olika geografiska marknader. Affärsidén är att växa organiskt genom att erbjuda produkter som ger besökare värdefull information, samt att skicka kvalitativa leads till samarbetspartners.