Lead generation företaget Leadstar Media lanserar sin första hemsida i Peru

Report this content

Peru är nästa marknad för Leadstar Media som med lanseringen av sin senaste hemsida expanderar den latinamerikanska portföljen ytterligare. Peru blir det tredje landet på latinamerikanska marknaden för Leadstar, tillsammans med Brasilien och Colombia. Fokus är fortsatt på sökmotoroptimering som är företagets styrka.

“Vi har upplevt stor framgång med våra tidigare produkter i Latinamerika och valde att expandera ytterligare i regionen. Precis som Brasilien och Colombia är Peru ett land där sport i allmänhet och fotboll i synnerhet har en stark position i samhället. Det gör att marknaden är intressant för oss och jag är övertygad om att vi kan lyckas lika bra här som på andra marknader” säger Eskil Kvarnström, CEO Leadstar Media

Peru är en av de största marknaderna i Latinamerika. Regionen har fått uppmärksamhet från flertalet stora spelbolag som valt att diversifiera sin portfölj från den konkurrensutsatta Europeiska marknaden. Att många vill vara med tidigt på den uppåtgående marknaden är ett tecken på potentialen som finns i landet.

“Landbaserat spelande har redan en stark närvaro i Peru. Jag tror att online spelandet kommer ta över de kommande åren. Flera stora spelbolag är redan aktiva och jag ser en stor potential för vår produkt att blomstra på marknaden.” säger Kvarnström

Hemsidan, Miscasasdeapuestas.com/pe, lanseras på existerande rot-domänen Miscasasdeapuestas.com med en landsspecifik katalog för att underlätta SEO arbetet. Trots att båda versionerna är på spanska språket finns det skillnader.

“Vår första produkt på spanska var Miscasasdeapuestas.com, riktad mot den europeiska spansktalande marknaden. Valet att bygga ut den hemsidan mot flera olika spansktalande länder gör att det blir en utmaning att särskilja de olika versionerna, säger Kvarnström. “Trots att de är på samma språk så finns det lokala skillnader som lagar och spelbolag, vi har därför lyckats göra den Peruanska versionen på ett bra sätt utan att kopiera innehållet på våra existerande produkter.”

Leadstar Media arbetar med att skapa flera versioner för andra spansktalande nationer i latinamerika som förväntas lanseras senare i år.