Leadstar Media AB fortsätter sin satsning i Italien och lanserar Mondositiscommesse.it

Report this content

Affiliatebolaget Leadstar Media AB lanserar ny sajt på italienska marknaden, Mondositiscommesse.it. Det är företagets andra italienska sajt med fokus på att organiskt förvärva kunder till sina partners.

Leadstar Media AB är ett av världens största bolag gällande kundförvärv inom sport segmentet. Lanseringen av företagets andra italienska sajt är en del av strategin att utöka sin marknadsandel i landet genom organisk tillväxt.

– Italien har varit en av våra bäst presterande marknader de senaste sex månaderna och Mondositiscommsse.it kommer hjälpa oss att befästa vår position som en av de största affiliatebolagen på marknaden.

I september 2018 lanserade Leadstar Media AB Bookmakerbonus.it, deras första jämförelsesajt i Italien, och Mondsitiscommesse.it kommer ytterligare stärka närvaron företaget har i landet.

- Mondositiscommesse.it riktar sig mot den italienska marknaden men från en något annan vinkel än Bookmakerbonus.it. Denna lansering är ett bra steg för vår internationella expansion i reglerade marknader och jag är övertygad om att det kommer att hjälpa oss att bli ledande i Italien, säger Kvarnström.

Fullt fokus på organisk tillväxt

Leadstar Media fokuserar på organisk tillväxt och har gjort det framgångsrikt på över 20 olika marknader världen över. I en tid då M&A dominerar landskapet går företaget mot strömmen.

Eskil Kvarnström hade följande att säga om sin strategi.

- Det är inte på vår radar just nu att förvärva andra bolag eller att förvärvas. Organisk tillväxt har alltid varit kärnan i Leadstar Media och det kommer fortsatt att vara så. Vi tror att hållbar tillväxt över tid är den bästa riktningen för oss och jag är säker på att vi kommer att bli det ledande affiliatebolaget på flera marknader genom att följa denna strategi.

Leadstar Media AB

info@leadstarmedia.com

Leadstar Media AB driver hemsidor inom främst sports betting och sport på 20 olika geografiska marknader. Affärsidén är att växa organiskt genom att erbjuda produkter som ger besökare värdefull information, samt att skicka kvalitativa leads till samarbetspartners.