Travstugan.se ökar takten med rekrytering av ny projektledare

Travstugan.se titulerar sig själva som “Sveriges hem för trav” genom att aktivt tillhandahålla travintresserade personer rätt verktyg för betting inom travsport, på olika nivåer. Bland annat erbjuds en omfattande spelskola som är anpassad för nybörjare. I tillägg till gratis speltips, recensioner av spelbolag samt guider från experter inom spelbranschen. Unikt för Travstugan.se i jämförelse med konkurrenterna, är att företaget arbetar hårt med sin företagskultur. Som främst handlar om att skapa egna starka varumärken. Något som har visat sig vara ett mycket framgångsrik koncept – inte minst när det gäller Travstugans spelexperter.

Travstugan sysselsätter idag ett stort team där samtliga arbetar hårt för att leverera värdefull content till sidan, i olika former. Och även om Travstugan just nu har ca 27 000 medlemmar på sin Facebook-sida, är målet att växa mycket mer än så på kort sikt. En aggressiv handlingsplan som inkluderar att bli den bästa travsidan i Norden väntar. För att öka takten och nå hela vägen dit har vi nyligen rekryterat en ny projektledare, som tidigare arbetat för AB Trav och Galopp och har just det kundfokus och driv som vi letat efter, säger VD Eskil Kvarnström.

Andreas Lundin, Projektledare Travstugan, kommenterar:

-Att få påbörja den här utvecklingsresan tillsammans med ett team som uppenbarligen trivs väldigt bra med tillvaron och därmed har väldigt roligt tillsammans och presterar, är få förunnat. Särskilt stimulerande känns det att fler och fler i rask takt nu ansluter sig till vår sida på Facebook. I tillägg till all uppmärksamhet vi fått under den senaste veckan, då vårt andelslag på ATG Tillsammans spelade in drygt 2,3 miljoner kronor till våra andelsköpare i samband med V86-tävlingarna. Laget spelade in mest i hela Sverige den kvällen - vilket naturligtvis firades med en specialkomponerad morotstårta, hästarna till ära.

- Min ambition är givetvis att utveckla Travstugan och leverera innehåll som förgyller våra trav-vänners tillvaro ytterligare. Det kan t ex. handla om tävlingar, roliga aktiviteter för våra medlemmar, samt de bästa speltipsen på marknaden – även om travet för mig och många andra, handlar om så mycket mer än bara spel på hästar.

Det ska inte handla om plånbok eller var du bor, alla ska känna sig välkomna och få möjlighet att ta del av enligt mig, världens bästa sport. Vi går nu en mycket spännande tid tillmötes. “Kanonerna” är laddade och vi har många roliga inslag i “pipen” att bjuda våra travvänner på framöver. Vill även ta tillfället i akt och bjuda på ett tips inför påskhelgen, för er som söker lite extra spänning i vardagen. På söndag startar nämligen 5 Sign Me Up Too i V75-7 och körs av duktiga Emilia Leo, som även tränar hästen. Ekipaget är ett tydligt bevis på korrelationen mellan välmående och prestation – och förlorar sannolikt inte det här loppet.

Eskil Kvarnström VD, kommenterar:

- Det känns verkligen jätteinspirerande att fortsätta utvecklingen av Travstugan. Vi är helt säkra på att det finns mycket kvar att göra av vår vision, som i grund och botten handlar om att skapa den bästa travsidan i Norden, där alla känner sig välkomna och hittar precis vad de letar efter – oavsett kunskapsnivå.

Leadstar Media is an online lead generation company. Our primary focus is to send high-quality leads to iGaming operators. We believe in building the best products within our field for our visitors and to create a workplace with learning and development as key factors.