Travstugan varnar för nakenchock

Det råder just nu ett högtryck över Travstugans andelslag, där vinsterna fullkomligen har haglat in under de sista veckorna. Fenomenet började i våras, när spelläggaren Johan Karlsson spelade hem mest av alla i hela Sverige och vann 2,3 miljoner på V86 - för att exakt tre månader senare upprepa den bedriften. Men den här gången blev den totala vinsten ännu högre och landade på hisnande 2,9 miljoner kronor.

I meteorologiska termer vill vi påstå att högtrycket även valde att stanna över hela sommaren, då fina vinster dök upp med jämna mellanrum. När hösten sedan började göra sig påmind i vårt avlånga land och utomhustermometern sjönk, var vi förberedda på att det roliga kanske var över och att högtrycket skulle leta sig vidare. Men det verkar vara här för att stanna - säger Travstugans projektledare Andreas Lundin

– För knappa två veckor sedan spelade Andreas Stenberg in mest i hela Sverige på V75, när spelformen avgjordes på Bjerke en söndag i september. Totalt spelade han in 1,6 miljoner till ett stort gäng glada andelsköpare. Redan veckan efter ville kollegan Jimmie Nordberg verkligen inte vara sämre - när han i sin tur gjorde detsamma och vann mest av alla! Resultatet? Jo, 995 844 kronor till en stor och härlig samling av glada "racing lovers".

Formen kan alltså inte bli särskilt mycket bättre och det är ett oerhört förväntansfullt andelslag på ATG Tillsammans som verkligen ser fram emot den stundande Kriteriehelgen den 28-29 september. Passande nog bjuds det även på V75 både lördag och söndag. Efter framgångarna i andelsspelet under de senaste månaderna väljer laget nu dessutom att gå steget längre inför det som väntar:

– Blir vi det andelslag som vinner mest i hela Sverige ytterligare en gång, antingen på lördag eller söndag, så lovar vi att äta vinnartårtan nakna! Givetvis med bildbevis publicerade på Travstugan.se. Vi behöver bjuda lite extra på oss nu när våra andelsköpare har hjälpt laget att komma såhär långt som vi faktiskt tagit oss under det här året med vår imponerande vinstlista, understryker en till synes mycket nöjd Andreas.

Förutom mycket nöje, speltips, krönikor och en hel del tävlingar på sajten, där allt är gratis och vem som helst välkommen att ta del av det material som erbjuds - har Travstugan även valt att samla in pengar till behövande det här året. Sedan en tid tillbaka pågår därför en insamling till Barncancerfonden. Laget har i skrivande stund lyckats samla in över 50 000 kronor hittills med hjälp av sina andelsköpare.

– Vi ville kombinera nytta med nöje och funderade lite kring vad vi skulle kunna hitta på för att använda våra kanaler till något viktigt och som verkligen betyder något, förutom att hjälpa hästnäringen i Sverige att blomstra. Detta resulterade i en andel till både V86- samt V75 varje vecka, där var och en av våra spelläggare i laget nu turas om att komponera systemet. På så sätt är vi alla involverade i ett projekt som faktiskt kan betyda stor skillnad för ett barns liv också, vilket motiverar oss alla något oerhört.

Att Travstugan, som även kallar sig "Sveriges hem för trav" erbjuder mycket mer än bara sport och spel är därför ett faktum. Här möts människor från olika platser, för att ta del av spännande information från travets fantastiska värld. Där personerna som arbetar med sajten egentligen bara har ett tydligt syfte - engagera fler och bidra till att Svensk Travsport kan växa sig ännu starkare inför framtiden.

Leadstar Media is an online lead generation company. Our primary focus is to send high-quality leads to iGaming operators. We believe in building the best products within our field for our visitors and to create a workplace with learning and development as key factors.