Ledstiernan förbättrar likviditeten i aktien

Report this content

Ledstiernan förbättrar likviditeten i aktien Ledstiernans aktie vilken är noterad på Stockholmsbörsens O-lista har, från tid till annan, haft en relativt begränsad likviditet. Som ett led i bolagets strävan att förbättra likviditeten i aktien har Ledstiernan ingått avtal med Hagströmer & Qviberg Fondkommission ("HQ") om att agera market maker i Ledstiernans aktie från och med 2002-12-02. Avtalet innebär i korthet att HQ ställer köp- och säljkurs på börsen i Ledstiernans aktie och förbinder sig att för egen räkning köpa och sälja Ledstiernan-aktier till dessa kurser. För ytterligare information kontakta: VD Johan Wachtmeister, 08-545 035 00 el. 0708-78 41 20 Om Ledstiernan Ledstiernan är ett ledande riskkapitalbolag med speciell inriktning på teknikinvesteringar inom kommunikationsområdet.. I portföljen finns ett 20-tal bolag där Ledstiernan är största ägare, de flesta inom mobila kommunikationslösningar och trådlös teknologi. Målet med utvecklingen av portföljbolagen genom aktivt ägande är att efter 2-8 år uppnå en maximal värdepotential genom avyttring. Ledstiernans aktie är noterad på Stockholmsbörsens O-lista (www.ledstiernan.se). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/02/20021202BIT00150/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/02/20021202BIT00150/wkr0002.pdf