Legg Mason lanserar ny räntefond med stor exponering mot kronan

Report this content

Legg Mason, en av världens största aktiva kapitalförvaltare med 745 miljarder dollar i förvaltning, utökar sin portfölj av så kallade icke-begränsade (unconstrained) räntefonder med lanseringen av Legg Mason Brandywine Global Enhanced Absolute Return Fund. En stor del av fondens exponering är mot den svenska kronan.

Räntefonden med hemvist i Dublin förvaltas aktivt och bygger på en räntestrategi som Brandywine använt sig av sedan 2012. Strategin strävar efter att ge en positiv absolut avkastning som är oberoende av marknadsförhållanden. Fonden siktar samtidigt på att överträffa FTSE:s index ”3 month T-Bill” med 600 punkter per år, före avgifter, på rullande 36- månadersbasis*.

Förvaltarna David Hoffman, Steve Smith, Jack McIntyre och Anujeet Sareen har en koncentrerad portfölj med ett primärt fokus på statspapper och valutor. De använder sig av en top-down, makrodriven och värdeorienterad investeringsprocess för att kunna identifiera både långa och korta exponeringar mot olika länder och valutor, liksom på andra områden på räntemarknaden.

Fonden kan ha både långa och korta exponeringar i obligationer med såväl hög som låg kreditvärdighet, beroende på vilken marknad som förvaltarna anser vara övervärderad eller undervärderad. Portföljens duration kan komma att ligga mellan -10 och +10 år, vilket ger möjlighet att generera en positiv avkastning när räntor stiger.

Primärt fokus ligger på globala statspapper med varierande kreditrating, men förvaltarna kommer även att handla med företagsobligationer och ”Structured Credit” när attraktiva värderingar föreligger.

De längre positionerna koncentreras till de mellan 10 och 20 marknader som erbjuder den högsta potentiella avkastningen, där fundamentala faktorer, sekulära trender, monetära förhållanden och konjunkturrisker är avgörande för vilka länder man viktar sig mot.

När fonden lanseras** är den viktad främst mot USA (39,2 procent), Mexiko (13,9 procent) och Malaysia (6,7 procent). På valutasidan rör det sig främst om den amerikanska dollarn (48,6 procent), den mexikanska peson (13,9 procent) och den svenska kronan (12,2 procent).

Fondens aktiva valutaförvaltning fokuserar på realräntor, valutavärderingar och den effekt som valutavärderingarna har på både ekonomiska förhållanden och inflation.

– Förutsättningarna för den som väljer att spara i räntepapper håller äntligen på att förändras, efter ett decennium på rekordlåga nivåer. Det är en förändring som innebär möjligheter till avkastning för spararna. Den här fonden gör det möjligt för oss att röra oss där vi ser störst avkastningspotential, i syfte att utnyttja räntemarknader och valutor som är såväl under- som övervärderade, säger David Hoffman, en av fondens förvaltare.

– Vi tror att den här fonden, som baseras på den framgångsrika räntefondsstrategi Legg Mason Brandywine Global har använt sig av sedan 2012, är den perfekta lösningen i den nuvarande stigande räntemiljön. För de kunder som behöver behålla sin ränteexponering erbjuder fonden ett alternativt angreppssätt och kan fungera som portföljdiversifiering, tillsammans med säkerhet och fortsatt avkastning även när räntorna runt om i världen stiger, säger Peter Andersson, Försäljningschef Norden och Nya Marknader på Leg Mason.

Fondens namn Legg Mason Brandywine Global Enhanced Absolute Return Fund
Förvaltare David Hoffman, Steve Smith, Jack McIntyre and Anujeet Sareen
ISIN  IE00BG1D7195 (A USD ACC)
Avgift 1,5%
Minsta investering EUR 1.000

För mer information, kontakta:

Constanze Ullmann
CUllmann@leggmason.com
+44 (0) 207 070 7438

Eric Tapper
eric.tapper@halvarsson.se
+46 73 500 76 76

About Legg Mason

Guided by a mission of Investing to Improve Lives,TM  Legg Mason helps investors globally achieve better financial outcomes by expanding choice across investment strategies, vehicles and investor access through independent investment managers with diverse expertise in equity, fixed income, alternative and liquidity investments.  Legg Mason’s assets under management are $745 billion as of June 30, 2018.  To learn more, visit our web site, our newsroom, or follow us on LinkedInTwitter, or Facebook.  www.leggmason.co.uk

About Brandywine Global

Brandywine Global Investment Management, LLC ("Brandywine Global") believes in the power of value investing. Acting with conviction and discipline, Brandywine Global looks beyond short-term, conventional thinking to rigorously pursue long-term value. Since 1986, the Firm has provided a range of differentiated fixed income, equity, and alternative solutions to both institutional and retail clients. An independent affiliate of Legg Mason, Brandywine Global manages $73 billion in assets under management as of June 30, 2018. Visit www.brandywineglobal.comand the Firm’s industry-leading Around the Curveblog for further information and regular market insights.

Disclaimers:

*These are targets and there is no guarantee that they will be met.

** Figures as at 31/07/18

This is a sub-fund of Legg Mason Global Funds plc (“LMGF plc”), an umbrella fund with segregated liability between sub-funds, established as an open-ended investment company with variable capital, organised as an undertaking for collective investment in transferable securities (“UCITS”) under the laws of Ireland as a public limited company pursuant to the Irish Companies Acts and UCITS regulations. LMGF plc is authorised in Ireland by the Central Bank of Ireland.

Before investing investors should read in their entirety LMGF plc’s application form and a sub-fund’s share class KIID and the Prospectus (which describe the investment objective and risk factors in full). These and other relevant documents may be obtained free of charge in English, French, German, Greek, Italian, Norwegian and Spanish from LMGF plc’s registered office at Riverside Two, Sir John Rogerson’s Quay, Grand Canal Dock, Dublin 2, Ireland, from LMGF plc’s administrator, BNY Mellon Fund Services (Ireland) Limited, at the same address or from www.leggmasonglobal.com.

This material is not intended for any person or use that would be contrary to local law or regulation. Legg Mason is not responsible and takes no liability for the onward transmission of this material.This material does not constitute an offer or solicitation by anyone in any jurisdiction in which such offer or solicitation is not lawful or in which the person making such offer or solicitation is not qualified to do so or to anyone to whom it is unlawful to make such offer or solicitation. Issued and approved by Legg Mason Investments (Europe) Limited, registered office 201 Bishopsgate, London, EC2M 3AB. Registered in England and Wales, Company No. 1732037. Authorised and regulated by the UK Financial Conduct Authority.

In Switzerland, issued and approved by Legg Mason Investments (Switzerland) GmbH, authorised by the Swiss Financial Market Supervisory Authority FINMA.Investors in Switzerland: The representative in Switzerland is FIRST INDEPENDENT FUND SERVICES LTD., Klausstrasse 33, 8008 Zurich, Switzerland and the paying agent in Switzerland is NPB Neue Privat Bank AG, Limmatquai 1, 8024 Zurich, Switzerland. Copies of the Articles of Association, the Prospectus, the Key Investor Information Documents and the annual and semi-annual reports of the Company may be obtained free of charge from the representative in Switzerland.

German investors: The prospectus, Key Investor Information Document, annual report and semi-annual report are available free of charge from the German Information agent [Legg Mason Investments (Europe) Limited, Zweigniederlassung Frankfurt am Main, MesseTurm, 21. Etage, Friedrich-Ebert-Anlage 49, 60308 Frankfurt a.M., Germany] or from www.leggmasonglobal.com. This information is only for use by professional clients, eligible counterparties or qualified investors. It is not aimed at, or for use by, retail clients.

Taggar: