Årets nyhet världens första LEGO® DUPLO® Greta Gris™-område

Report this content

Årets stora nyhet på LEGOLAND® i danska Billund är världens första kombination av LEGO® DUPLO® och Greta Gris™. Det nya området blir 1 500 kvadratmeter stort. Den oväntade kombinationen av DUPLO och Greta Gris kommer både att bjuda på ett aktivitetsområde för de mindre barnen på LEGOLAN i sommar och en helt ny LEGO DUPLO-serie med den glatt grymtande lilla grisen.

När LEGOLAND i södra Danmark öppnar för säsongen den 23 mars är det med ett helt nytt område för de yngre barnen - LEGO® DUPLO® Greta Gris™ Playground. Den nya lekparken är ett samarbete med leksaks- och spelföretaget Hasbro och parken kommer att bli det första i världen med den oväntade kombinationen av de två varumärkena.

– Vi är glada och stolta över att vara den första platsen i världen som kan erbjuda kombinationen av LEGO DUPLO och GRETA GRIS bli verklighet. GRETA GRIS är en av de populäraste figurerna hos de minsta barnen och vi tror och hoppas att våra besökare kommer att uppskatta tillskottet, säger Christian Woller, direktör på LEGOLAND.

Greta och Gustavs dockteater en av huvudattraktionerna

En av sommarens huvudattraktioner i det nya området blir Greta och Gustavs dockteater, som bjuder besökarna på en liveshow med dockversionen av Greta Gris och några av de mest kända karaktärerna från den populära animerade tv-serien. Bakgrunden till dockteatern är digital och förändras under föreställningens gång. Efter föreställningen kan besökarna ta en bild tillsammans med Greta och Gustav.

Att besöka LEGO® DUPLO® Greta Gris™-området är lite som att kliva in i en LEGO-låda med LEGO® DUPLO® Greta Gris™-serien. Här finns de kändaste elementen från Greta Gris-universum. Man kan ta foton hemma hos Greta, hoppa in i far gris röda bil, uppleva farfars grislåt, leka i Gretas trädkoja och förstås hoppa i lerpölar.

Den nya LEGO DUPLO-serien med Greta Gris kommer att börja säljas i butiker i sommar. Det nya området på LEGOLAND öppnar den 23 mars.

Är du intresserad av mer information, en speciell bild eller en pressresa, kontakta Karin Pontén, se nedan.

För mer information, kontakta gärna:

Karin Pontén, Vår PR-byrå, tfn +46 708 66 66 31, karin.ponten@varprbyra.se

Greta Gris p LEGOLAND