Leimdörfer åter helägt av partners

Partners har förvärvat 100 % av Leimdörfer från Glitnir Property Holding.

STOCKHOLM och HELSINGFORS — 18 mars 2009

Leimdörfer är ledande inom finansiell rådgivning vid fastighetstransaktioner i Norden. Med drygt 30 anställda i Stockholm och Helsingfors erbjuder Leimdörfer tjänster inom fyra huvudsakliga områden: fastighetsöverlåtelser, fastighetsrelaterad corporate finance, fastighetsfinansiering och strategisk rådgivning.

”Leimdörfer startade under fastighetskrisen 1992 och vi har sedan dess kontinuerligt och målmedvetet hjälpt våra uppdragsgivare att genomföra intressanta och värdeskapande transaktioner. Som en helt oberoende och till 100 % partnerägd aktör ser vi nu fram emot att fortsätta att utveckla våra erbjudanden. Dessutom får vi möjlighet att erbjuda fler nyckelpersoner delägande i verksamheten”, säger Sven Dahlin, partner och VD.

Leimdörfers uppdragsgivare återfinns inom samtliga kategorier av fastighetsägare och fastighetsinvesterare, såväl nordiska som internationella; institutioner, fonder, fastighetsbolag, byggbolag, industriföretag och riskkapitalbolag samt fastighetsägare inom den offentliga sektorn.

Leimdörfer utsågs i november 2008 av Euromoney till ’Best Real Estate Investment Bank’, ’Best Real Estate Adviser Overall’ och ‘Best Transaction Execution Adviser’ i såväl Norden som Sverige.