Hjälp lek-och babybranschen dämpa den skada som nu sker, sluta inte handla!

Lek & Babybranschen är branschorganisationen för alla aktörer på den svenska marknaden för leksaker, hobby- barn- och babyprodukter. Det är hos våra medlemmar du köper din första barnvagn, bilbarnstol, nappflaskan, den mjuka teddybjörnen, ballongerna till kalaset och leksakerna som stimulerar till barns fantasi och kreativitet.

Med anledning av coronaviruset står nu våra medlemmar likt många andra inför en mycket svår tid. Många av våra medlemmar är små aktörer där utebliven försäljning betyder utebliven inkomst. Det är en mycket allvarlig situation och vi känner stor oro för våra medlemmar. Det här innebär att många kan komma att mista sina arbeten och vi kan få se företag som behöver stängas ner.

Det är en ovanlig situation för oss alla och vi förstår att många stannar hemma. Det påverkar hela samhället. Vi ser en tid efter Corona (covid-19) men för att ta oss dit behöver vi fortsätta handla. Hjälp lek-och babybranschen dämpa den skada som nu sker, sluta inte handla men handla på ett nytt sätt.

Vi vet att många föräldrar arbetar hemifrån och vi vill avsluta med att uppmuntra till att passa på att köpa in ett nytt spel, pyssel eller en leksak för att aktivera och stimulera ditt barn.

Jennifer Rydén Englund

Lek & Babybranschen är branschföreningen för alla aktörer, tillverkare, grossist, importör eller återförsäljare på den svenska marknaden för leksaker, hobby-, barn- och babyprodukter. Lek & Babybranschen arbetar för en sund utveckling av branschen, både ur ett ekonomiskt och etiskt perspektiv. Lek & Babybranschen ger ut tidningen Lek & Babyrevyn.