Ett lustfyllt samarbete: Lelo lanserar sexleksaker tillsammans med Diesel

Sexleksaker + mode = sant! Det intima livsstilsvarumärket Lelo lanserar en unik kollektion med det globala modevarumärket Diesel.  Två av Lelos bästsäljande produkter har fått en ny, exklusiv design i limiterad upplaga. A match made in heaven.

Genom samarbetet mellan Lelo och Diesel bryter de två varumärkena tillsammans ny mark när sexleksaker för första gången möter ikonisk design från ett exklusivt modemärke. Kollektionen är för alla som gillar mode, sexleksaker eller kanske allra helst – en kombination av dem båda.

Diesels ikoniska röda färg utsmyckar de specialdesignade versionerna av Lelos bästsäljande produkter SONA Cruise och TOR 2. Tack vare Diesels unika design kan man nu blanda nöje och lyx genom sexleksaker som inte bara är tekniskt innovativa, utan som även fungerar som en het accessoar eller dekoration i hemmet. Nu behöver man inte längre gömma sin sexleksak i byrålådan, utan i stället ställa fram den i bokhyllan.

– Vi är så glada över att samarbeta med Diesel som liksom oss är ett varumärke som verkligen vågar sticka ut och gå sin egen väg. Vi hoppas att detta samarbete öppnar upp för heta diskussioner och får folk att se onani för vad det verkligen är – sexigt och kul – i stället för någonting skamfullt. Dessutom vill vi en gång för alla visa hur bra sexleksaker och mode faktiskt går ihop, säger Elvira Eriksson, marknadsansvarig på Lelo.

Kollektionen lanseras online på lelo.com och fysiskt i Diesels butik på Biblioteksgatan i Stockholm från den 6 april. Produkterna kommer även säljas på Sinful.se från den 22 april.

Om Diesel: Diesel är ett internationellt innovativt livsstilsvarumärke som producerar en bred kollektion av jeans, kläder och accessoarer. Sedan starten 1978 har Diesel gått från att vara en ledande pionjär inom denim till att skapa premiumkläder för alla tillfällen och till att bli ett alternativ till den etablerade lyxmarknanden. Diesel står för passion, att våga vara rebellisk och uttrycka sig själv

Elvira Eriksson, Marknads- och kommunikationschef, Lelo.
Tel: +46 72 443 36 16E-mail: elvira.eriksson@lelo.com

Om LELO
LELO är världens ledande designervarumärke för intima livsstilsprodukter. I och med lanseringen 2003 förändrade LELO hur personliga massageapparater upplevs i både utseende, känsla och funktion. LELOi AB är det svenska företaget bakom LELO, med kontor som sträcker sig från Stockholm till San Jose och från Sydney till Shanghai.

Snabbfakta

Sexleksaker + mode = sant! Det intima livsstilsvarumärket Lelo lanserar en unik kollektion med det globala modevarumärket Diesel. Två av Lelos bästsäljande produkter har fått en ny, exklusiv design i limiterad upplaga. A match made in heaven.

Citat

Elvira Eriksson, marknadsansvarig på Lelo.