Nya siffror avslöjar: Mäns lustfyllda hemlighet – är nyfikna på sexleksaker

Sex och onani – ett ämne som alltid kommer ligga i hetluften. I en ny rapport från det intima livsstilsvarumärket Lelo avslöjas det att män onanerar oftare än kvinnor. Det händer till och med att de onanerar flera gånger om dagen. Sexleksaker är fortfarande inte så vanligt när män onanerar men nu anger 21 procent att de är nyfikna på att prova. För att lätta på mäns nyfikenhet och bryta tabun och normer lanseras nu en ny spännande sextech-produkt.

I Lelos Onanirapport 2021 framkommer det att män vanligtvis onanerar några gånger i veckan. Det uppger mer än var tredje man i undersökningen. Något som kanske inte förvånar många. Något som däremot länge varit oväntat är användandet av sexleksaker vid onani bland män. Ett ämne som varit nedtystat och tabubelagt och produkter har producerats med ett synsätt om att en storlek passar alla. Något som Lelo vill utmana och i slutet av juni lanseras F1S V2, en föregångare inom sextech riktad till just män.

Sextech är generellt något som fått allt större uppmärksamhet och nyfikenheten är stor enligt Onanirapporten 2021. Enligt många män handlar det faktiskt om att det inte blivit av att testa en leksak. Rapporten avslöjar att hela 21 procent av män skulle vilja prova. Intresset är dessutom störst i åldrarna 18–49 där så många som var fjärde man är nyfiken på att prova. Idag använder nära var tionde man någon gång sexleksaker vid onani och 87 procent gör det aldrig. Bland de som använder leksaker uppger 27 procent att det ger dem starkare orgasmer. Allra vanligaste orsaken är dessutom att det är sexuellt spännande.

– Det har länge varit ett big no-no att använda eller ens prata om sexleksaker bland män om det handlat om att använda det själv vid onani. Det har helt enkelt inte ansetts vara manligt. Att många män idag är nyfikna på att prova visar på att det finns en efterfrågan och att synen på sexleksaker för män successivt är på väg att förändras till det bättre. Något som vi vill vara med och bidra till, säger Elvira Eriksson, Marknads- och kommunikationschef, Lelo.

F1S V2 kommer med en tillhörande app där det är möjligt att reglera sensationen efter tycke. Den är också byggd med open source i sin programvara – möjlig för den som är kunnig att bygga egna program till. En banbrytare inom kategorin som är till för den som vill öka nivån på sin egen njutning och samtidigt addera en ny spännande teknikprodukt till samlingen.

För pressbilder, besök: https://www.mynewsdesk.com/se/lelo/latest_media

Om undersökningen
Undersökningen är utförd av opinions- och marknadsundersökningsföretaget Kantar Sifo på uppdrag av Lelo. Statistiken har samlats in genom en webbenkät under perioden 20 april–29 april 2021 med respondenter från Sverige i åldrarna 18–79 år. Sammanlagt har 2 859 respondenter deltagit och resultatet är riksrepresentativt.

Elvira Eriksson, Marknads- och kommunikationschef, Lelo.
Tel: +46 72 443 36 16
 E-mail: elvira.eriksson@lelo.com

Om LELO
LELO är världens ledande designervarumärke för intima livsstilsprodukter. I och med lanseringen 2003 förändrade LELO hur personliga massageapparater upplevs i både utseende, känsla och funktion. LELOi AB är det svenska företaget bakom LELO, med kontor som sträcker sig från Stockholm till San Jose och från Sydney till Shanghai.

Snabbfakta

Citat