LendyTech förstärker teamet!

Report this content

Skövdebaserade fintech-uppstickaren LendyTech växer vidare. Senaste tillskottet i personalstyrkan är Magnus Persson, som med början i mars tillträdde den nyinrättade tjänsten som chefsjurist.

Magnus kommer senast från de svenska kommunernas gemensamma låneinstitut Kommuninvest, där han under fem år varit chefsjurist. Innan dess har han bland annat haft samma titel på Örebro läns landsting.

– Vi verkar i en hårt reglerad bransch. Allt eftersom vi växer blir det viktigare och viktigare med någon som verkligen kan ta det övergripande ansvaret för att vi följer alla regelverk. Då känns det skönt att ha en erfaren jurist som Magnus ombord med bakgrund från bland annat kreditmarknadsbolag som Kommuninvest, säger Erik Hagelin, VD på LendyTech.

Erik Hagelin, VD
LendyTech AB
erik@lendytech.com

LendyTech utgörs av en grupp FinTech bolag med fokus mot kreditmarknaderna. I gruppen ingår Kreditbörsen, Swedish Credit Group och Lendysoft, där det första bolaget startades 2011.

Citat

Erik Hagelin