Sveriges modernaste linsbutik blev just ÄNNU lite mer modern

Report this content

Nu inför Lensia.se ännu ett sätt för sina kunder att handla billiga linser i mobilen. Från augusti inför man ett system där en QR-kod sätts på alla linsaskar. När linserna är slut scannar kunden koden med sin mobiltelefon för att beställa nya. Aldrig har det varit så enkelt (och roligt) att handla linser som nu.

- Vi har tittat på dessa koder tidigare men det är först nu under 2011 som vi kan se att QR-koder fått större genomslag och då var det också naturligt för oss att införliva detta bland våra smarta tjänster. Vi tycker att tekniken är intressant och ger oss ytterligare ett sätt att underlätta för våra kunder att beställa linser av oss, säger Stefan Tigerström, Teknik & Marknadsansvarig.

- Vår målsättning från början har varit att erbjuda en e-handel i framkant som inte bara presenterar en platt produkt för kunden utan vi försöker ta det ett steg längre och använda den tillgängliga tekniken för att skapa en butik som tilltalar och tillmötesgår de allt högre krav som den nya tidens konsumenter har på köpupplevelsen online, fortsätter Stefan.

LENSIA är ensam på den svenska marknaden med att erbjuda sina kunder att köpa kontaktlinser direkt i mobilen. En medveten satsning mot en yngre målgrupp där den mobila e-handeln spås öka explosionsartat och ett tydligt ställningstagande att LENSIA har för avsikt att vara det modernaste alternativet för att köpa linser på nätet. Nu har man alltså tagit ytterligare ett steg framåt och infört QR-koder.

LENSIA säljer billiga linser på nätet och erbjuder ett brett sortiment av linser och linsvätska från alla de etablerade leverantörerna. Oavsett om du vill ha Endagslinser, Månadslinser, Dygnet runt linser, Toriska linser, Progressiva linser eller Färgade linser har LENSIA något för alla behov.

Vad är en QR-kod?
En QR-kod är en tvådimensionell streckkod som man företrädesvis läser av med sin mobiltelefon för att ta del av t.ex. tilläggstjänster eller erbjudanden.

LENSIA – Billiga linser på nätet!
support@lensia.se | www.lensia.se/kundtjanst | www.facebook.com/Lensia.se | 010-10 10 391

Taggar: