Glasögon från LensWay - en del av Alicia Keys coola look

Report this content

I början av 2013 inledde LensWays moderbolag Coastal Contacts Inc. (Coastal.com) ett samarbete med artisten Alicia Keys. I videon till låten A brand new me bär sångerskan ett par glasögonen från Derek Cardigan, ett varumärke designad och framtaget Coastal.com. Nu finns den unika ”Alicia Keys-bågen” äntligen till försäljning i Sverige, exklusivt hos LensWay.

The Grammatik Collection är en vintage-inspirerad glasögonmodell från Derek Cardigan som tar dig tillbaka till skolbänken - skalmarna är karaktäristiskt utsmyckade med matematiska symboler. Bågen, som Alicia Keys bär i videon till låten A brand new me, har blivit en stor succé i USA.

-        Det är spännande att äntligen få möjligheten att lansera denna glasögonbåge i Sverige. Alicia Keyes är en perfekt samarbetspartner då hon bland annat är känd för att bära glasögon i många stilar, som en viktig accessoar för hennes uttryck och image. Att hon dessutom är högaktuell i Sverige är givetvis en bonus, säger Henrik Johansson, marknadschef för glasögon på LensWay.

Det egendesignade märket Derek Cardigan introducerades av Coastal.com för cirka tre år sedan och har sedan dess blivit företagets bästsäljande märke. Sedan lanseringen har mer än 100.000 Derek Cardigan-glasögon sålts till kunder som efterfrågar moderna glasögon med design inspirerad av dåtiden.

Bågen finns i tre färger (DC7017-Black, DC7017-Ice, DC7017-Shadow) och säljs nu, i begränsad upplaga, på www.lensway.se. Priset är 1.495 sek.

Henrik Johansson, försäljnings- och marknadschef för glasögon

E-post: henrik.johansson@lensway.com

LensWay har genom att vara prisvärda, innovativa och moderna blivit Europas största onlinebutik för kontaktlinser och glasögon. Allt sedan starten år 2000 har de med stor beslutsamhet strävat efter att visa hur kvalitet inte behöver kosta skjortan. Med snabba leveranser och föremånliga priser har LensWay också lett marknadsutvecklingen för kontaktlinser och glasögon i en mer rättvis och ärlig riktning.

Taggar:

Citat