Annika Braddon ny vd för konsultbolaget Leocorde

Report this content

Annika Braddon har utsetts till ny vd för det nytänkande konsultbolaget Leocorde AB. Hon har 20 års erfarenhet från ledande befattningar i näringslivet och kommer närmast från en tjänst som vd för konsultmäklaren Swedish Consulting Group.

Leocorde, som betyder lejonhjärta på latin, är en ny efterlängtad uppstickare inom konsultvärlden, med precis som namnet antyder, mod och hjärta som värdegrund. Bolaget står för en schysst företagsfilosofi där hela individen får plats.

– Vi valde verkligen varandra, säger Marie Loverfelt som grundade bolaget tillsammans med Tina Lind i oktober 2017. Marie Loverfelt med ett förflutet från HP och som vd på Telecomputing, Colt Technology Services och Tina Lind som är senior konsult och konsultchef med förflutet som bland annat processchef på GE, affärsanalytiker i arbetet med Swish samt testkoordinator i andra stora bankrelaterade program.

Annika Braddon påbörjade sin karriär inom offentlig sektor, där hon var med och utvecklade en metod för processutveckling. Vidare tillägnade Annika flera år som IT-konsult på bolagen Guide och XLENT inom IT-management. År 2010 blev hon business architect på Com Hem för att därefter fortsätta sin karriär som gruppchef på IT Liv och Pension på Folksam. Hon kommer närmast från en tjänst som vd för Swedish Consulting Group. Annika har även varit verksam i USA och Australien och håller kurser hos Astrakan Strategisk Utbildning inom verksamhetsutveckling och ledarskap.

– Äntligen är tillfället här, jag har alltid drömt om att bygga upp ett genuint bolag som Leocorde med en sund värdegrund och därmed aktivt vara med och bidra till en schysst arbetsmarknad. Vi vill vidareutveckla ett sunt ledarskap och lyfta våra medarbetares förmågor och främja kreativitet och innovation. Leocorde är ett annorlunda konsultbolag med ett stort och varmt hjärta – nu följer jag mitt, säger Annika Braddon.

– Annika har vad som krävs för att tillsammans med oss bygga och utveckla Leocorde åt rätt håll. Förutom Annikas kvalifikationer andas hon det Leocorde står för. Det handlar mycket om människosyn och förhållningssätt till världen och mod att leva därefter, säger Tina Lind.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Marie Loverfelt, 070-331 58 58, marie@leocorde.com

Tina Lind, 070-681 20 47, tina@leocorde.com

Annika Braddon, 070-888 22 81, annika@leocorde.com

Om Leocorde

Bolaget grundades 2017 och erbjuder konsulttjänster inom UX, test, krav, projektledning och verksamhetsutveckling. Leocorde erbjuder även kompetens inom bolagsförvärv, säljprocesser och ledarskapsutbildningar, se även www.leocorde.com.