Helena Skåntorp ny VD i Lernia AB

Styrelsen i Lernia AB har utsett Helena Skåntorp till ny VD och koncernchef.

Helena Skåntorp, född 1960, kommer närmast från SBC, Sveriges Bostadsrätts Centrum AB (publ) där hon varit VD och koncernchef. Hon har dessförinnan bl. a. varit VD och koncernchef i Jarowskij, vice VD i Canal +/C More Group och CFO för Arla. Helena är civilekonom och inledde sin karriär som auktoriserad revisor på Öhrlings Pricewaterhouse Coopers. Helena är idag styrelseledamot i Mekonomen AB (publ), ÅF AB (publ) och 2E Group AB (publ).

- Helenas gedigna erfarenhet som VD tillsammans med hennes engagemang i rollen som styrelseledamot och tf VD i Lernia AB gjorde att Helena var den starkaste kandidaten, säger Karin Strömberg tf styrelseordförande.

- Det är med glädje och stolthet jag tackat ja till att fortsätta leda Lernia tillsammans med så många kompetenta och engagerade medarbetare. Min ambition är att organisationens samlade kompetens kombinerat med mina erfarenheter ska skapa förutsättningar för ett Lernia som fortsatt utvecklas positivt , säger Helena Skåntorp.

För närmare information kontakta :

Karin Strömberg, styrelseledamot och tf ordförande, tel: +46 709 93 67 33

Helena Skåntorp, VD Lernia AB, helena.skantorp@lernia.se tel: + 46 70 818 39 07