Lernia fortsätter att öka

Utbildnings- och bemanningsföretaget Lernia fortsätter sin resultatförbättring under 2010. Ett starkt tredje kvartal följer upp de två tidigare kvartalen. Omsättningen för tredje kvartalet uppgick till 489 mkr, en ökning med 42 % jämfört med samma period föregående år. Rörelseresultatet ökar till 10 mkr (-16 mkr). För delårsperioden har Lernia en omsättning på 1 494 mkr, en ökning med 31 % och rörelseresultatet uppgår till 91 mkr (-52 mkr).

- Vi kan se att efterfrågan på såväl utbildnings- och matchningstjänster som flexibla bemanningslösningar ökar, säger Lernias vd Matthias Kjellberg. Samtidigt kan vi se en hårdnande konkurrens och ökad prispress. Jag vill därför lyfta fram vårt målinriktade utvecklingsarbete och engagemanget från Lernias medarbetare som de viktigaste faktorerna för det goda resultatet.

För ytterligare information kontakta:

Matthias Kjellberg, verkställande direktör, telefon 08-701 65 00 e-post: matthias.kjellberg@lernia.se Niclas Bergman, ekonomidirektör, telefon 08-701 65 00 e-post: niclas.bergman@lernia.se