Markus Boberg ny marknadsdirektör på Lernia

Markus Boberg tillträde den 1 december tjänsten som marknadsdirektör för Lernia AB. Han kommer närmast från positionen som affärsområdeschef på Niscayah AB.

Markus Boberg är sedan 1 december ny marknadsdirektör på Lernia AB. Markus är statsvetare i grunden med en påbyggnad av en MBA. Han har en gedigen bakgrund inom marknadsföring, kommunikation och försäljning. Markus kommer närmast från en position som marknadsområdeschef på Niscayah AB.

Som marknadsdirektör på Lernia AB ansvarar Markus Boberg för varumärket Lernia Utbildning och Bemanning. Lernia AB är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutvecklingsområdet, och verksamheten bedrivs inom de tre dotterbolagen Lernia Utbildning, Lernia Bemanning och Lernia College.

– Med min bakgrund så känns det väldigt spännande att få jobba för ett bolag med ett tydligt samhällsuppdrag, och som dessutom är ett företag som kan utveckla människors liv. Jag har fått ett mycket gott intryck av Lernia både genom de medarbetare jag har hunnit träffa och genom vad jag hört från människor i branschen, säger Markus Boberg.

­– Jag och övriga i ledningen ser framemot den förstärkning Lernia får genom Markus breda kunnande inom kommunikation kombinerat med hans intresse för affärer, säger Helena Skåntorp, VD för Lernia AB.

Markus Boberg, marknadsdirektör Lernia AB
markus.boberg@lernia.se