• Leva/

Levagalan blir en hel Levadag. Kändisttätt när Clarion skänker vinst

Report this content

13 november delar tidningen Leva ut det prestigefyllda Leva Bättre-priset. 400 personer beräknas delta på Clarion Hotel i Stockholm. I år hålls även seminarier med några av Sveriges mest eftertraktade föreläsare i anslutning till LevaGalan.

För tredje året i rad delar tidningen Leva ut Leva Bättre-priset för initiativen som gör världen lite bättre. Årets Eldsjäl, Årets Blåslampa, Årets Överraskning och Årets medvetna val går till personer, företag eller organisationer som utmärkt sig inom socialt, etiskt och miljömässigt ansvarstagande.

På LevaGalan 13 november möter du människorna som gör skillnad i Sverige idag. Förra årets vinnare Rune Kalf-Hansen har specialkomponerat en helekologisk festmeny, Josefin Glenmark och Daniel Lindström underhåller tillsammans med Levaprofiler som Mia Törnblom, Bob Hansson, Malin Berghagen och Olof Röhlander. Under kvällen presenteras även Årets 100 inspiratörer.

Hela Levadagen sponsras av Clarion Hotel, som dessutom skänker hela sin barvinst under galan till Sveriges Kvinno- och Tjejjourers Riksförbund. Clarion Hotel Stockholm har specifikt valts som medarrangör för sina etiska och miljömässiga insatser. Ett exempel är att de räddar 100 kvm regnskog i ett helt år för varje gäst som övernattar på hotellet. På ett år blir det över 20 miljoner kvm regnskog. Speciellt för Levagalans gäster har de även reducerat boendet denna kväll.

Före prisutdelningen hålls fyra föredrag: Sanna Ehdin  - ”Hitta din energikod”, Olof Röhlander - ”Det blir alltid som man tänkt sig”, Mia Törnblom - ”Du leder - personligt ledarskap”  och Tina Thörner - ”Ett liv med mer drag”.

Biljetter finns att köpa på http://www.leva.nu/Levagalan
Hela LevaDagen 895 kr (du sparar 400 kronor) eller 200 kr per föreläsning.
Enbart LevaGalan 495 kronor.

Nomineringar till Leva Bättre-priset tas emot fram till den 20 oktober. Alla kan nominera på http://www.levabattre.se

LevaGalan 2010 arrangeras i samarbete med Clarion Hotel Stockholm, Gosa vin, Saltå Kvarn, Molstaberg, Årstiderna, Bosarps kyckling, Biofood, Löfbergs Lila, Mataffären.se, Il Fornaio, Allt för hälsan/Stockholmsmässan, TGIM.

--------------------

[BILDER FÖR FRI PUBLICERING PÅ  HYPERLINK finns på

http:// www.leva.nu/galapress

Bildtexter:

Förra årets Leva Bättre-pristagare Rune Kalf-Hansen har skapat en helekologisk festmeny för LevaGalan.

Daniel Lindström och Josefin Glenmark står för den musikaliska underhållningen på LevaGalan.

I scenprogrammet på LevaGalan medverkar Levas egna profiler Mia Törnblom, Bob Hansson, Malin Berghagen, Olof Röhlander m fl.

- Vi vill uppmärksamma engagemang och passion för att göra världen lite bättre och vi vill ge det en inramning med lite glitter och glamour, säger Levas chefredaktör Catharina Hansson, initiativtagare till LevaGalan och Leva Bättre-priset.

Vinnarna av Leva Bättre-priset 2009

ÅRETS ÖVERRASKNING Stefan Billing, ICA-handlaren som tröttnade på att slänga mat och anställde en kock som nu serverar 300 luncher per dag tillverkade av ”svinn”.

ÅRETS BLÅSLAMPA Rune Kalf-Hansen är kocken som vill att vi ska äta i säsong, närodlat, ekologiskt och medvetet och som inte skräder orden när det handlar om att väcka oss.

ÅRETS ELDSJÄL Therese Eriksson, är grundare av föreningen Maskrosbarn, som finns till för att stödja unga som lever med föräldrar som missbrukar eller är psykiskt sjuka.

ÅRETS MEDVETNA Petra Wadström, vars uppfinning Solvatten är en enkel, kostnadseffektiv och användarvänlig vattenrenare som drivs med solenergi.

Chefredaktör Catharina Hansson, 0708-17 37 31 catharina.hansson@leva.nu
Pressansvarig: Sara Hammarkrantz, 0708-12 55 11, sara.hammarkrantz@leva.nu

Tidningen Leva är ett månadsmagasin som utkommer 11 gånger om året. Leva samlar spännande inspiratörer och handfasta verktyg om arbetsliv, personlig utveckling och relationer. Tidningen vill medverka till att läsarna kan leva sitt bästa liv, värna om sig själva, varandra och miljön. Tidningen ges ut av Forma Magazines. www.leva.nu.

Taggar: