AlphaHelix dotterbolag Cybergene etablerar avtal med tre nya distributörer

AlphaHelix dotterbolag CyberGene AB har ingått avtal med Reliable Diagnostic Supplies (Pty) Ltd., för distribution av CyberGenes CE-IVD godkända produkter i Sydafrika. Det är ca 1,2 miljoner födslar årligen i Sydafrika, där CyberGene ser ett stort värde i att kunna erbjuda snabb och kostnadseffektiv diagnostik.

CyberGene har ingått avtal med Bio-Source för distribution i Tunisien. Det är bolagets första distributör i Norra Afrika, där det finns stora möjligheter att expandera till fler marknader.

CyberGene har även ingått ett avtal Laboveritas SIA, för distribution i Litauen. Tidigare har försäljning skett direkt, men bolaget ser större möjligheter att växa i marknaden tillsammans med en lokal partner.

Kontaktperson på CyberGene AB:

Joakim Grånemo

070 819 33 90

joakim@cybergene.se

Kontaktperson på AlphaHelix Molecular Diagnostics AB (Publ.):

VD Mikael Havsjö

070 788 12 08

Mikael.havsjo@alphahelix.com

AlphaHelix Molecular Diagnostics AB (publ) utvecklar inom dotterbolaget AlphaHelix Technologies AB instrument för snabba DNA-analyser. Dotterbolaget Techtum Lab  AB är en etablerad distributör av laboratorieinstrument och förbrukningsvaror sedan 1975. Dotterbolaget Cybergene är pionjärer inom genetisk fosterdiagnostik sedan 2004.