Kommuniké från extra bolagsstämma i Level Bio AB (publ)

Level Bio AB (publ) (”Bolaget”) avhöll den 9 juli 2024 extra bolagsstämma i Nacka. Vid stämman fattades följande beslut.

Val av ny styrelseledamot

Stämman beslutade, i enlighet med i kallelsen infört förslag från en aktieägare, att välja Mikael Kubista som ny styrelseledamot för tiden intill slutet av nästa årsstämma. Styrelsen kommer således bestå av Artur Aira, Mikael Havsjö, Ulrica Karlsson, Tobias Schön, Neven Zoric och Mikael Kubista.

Beslut om riktad nyemission av aktier

Stämman beslutade, i enlighet med en aktieägares förslag, om riktad nyemission av aktier med teckningsberättigade som omfattas av 16 kap. aktiebolagslagen (den så kallade Leo-lagen). Teckningskursen i den riktade nyemissionen uppgår till 0,35 kronor per aktie, och motsvarar den volymvägda genomsnittliga betalkursen för Bolagets aktier på NGM Nordic SME under en period om tio (10) handelsdagar som avslutades den 18 juni 2024. Rätt att teckna de nya aktierna tillkommer, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, Bolagets styrelseledamöter Ulrica Karlsson, Tobias Schön, Mikael Havsjö, Artur Aira, Neven Zoric (via bolaget NC Zoric Holding AB) samt den på stämman nyvalda styrelseledamoten Mikael Kubista.

För mer information om den riktade nyemissionen hänvisas till kallelsen samt det pressmeddelande som Bolaget offentliggjorde den 18 juni 2024.

Incitamentsprogram

Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att anta ett incitamentsprogram till vissa anställda inom Bolaget i form av personaloptioner. Incitamentsprogrammet innebär i korthet en emission av högst 1 800 000 personaloptioner. Stämman beslutade vidare att emittera högst 2 365 560 teckningsoptioner för att säkra leverans av aktier till deltagare och för att säkra kostnader förknippade med programmet.  Varje personaloption ger rätt att teckna en ny aktie i Bolaget under tiden från och med den 1 september 2027 till och med den 30 september 2027 till ett pris motsvarande 150 procent av den volymvägda genomsnittliga betalkursen för Bolagets aktie under perioden från och med den 10 juli 2024 till och med den 24 juli 2024.

Kontaktperson på Level Bio AB (Publ.):

Joakim Grånemo, VD
070 819 33 90
joakim.granemo@levelbio.se

Level Bio AB (publ) är en nordisk Life Science grupp som bygger upp marknaden för nya innovativa diagnostiska lösningar. Genom en integrerad affär för tillverkning och distribution är bolaget en attraktiv partner för att utveckla, tillverka och distribuera innovativ diagnostik.